Nivea30 Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Sluttet å drikke kaffi da jeg ble gravid, men nå er jeg begynt på'an igjen.. Prøver å begrense inntaket da, men koffeinfri er vel ikke så "farlig" som vanlig kaffi? Vet ikke om det er koffeinet som ikke er bra, eller om det er andre stoffer man ikke bør få for mye av heller, slik at man også bør begrense seg til 1-2 kopper med den koffeinfrie. Andre kaffikjerringer som vet?
mammaen til Luca Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg drikker ikke kaffe, men kaffe latte. MÅ ha hver dag, men kan ikke se at det er noe problem, jeg. Drikker ikke kanne på kanne, så det er ikke allverdens mye. Før jeg ble gravid drakk jeg bøttevis med te, men det har jeg av en eller merkelig grunn trappet ned. Det er alltid et eller annet som er "farlig" for oss, men hva gjorde de tidligere? Jeg tror nok at kroppen sier ifra om den ikke liker noe. Min sa for eksempel klart og tydelig ifra at grønne epler, det ville den IKKE ha.
Voyeur Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Ja, drikker et par kopper kaffe hver dag. Så lenge man ikke bøtter innpå, gjør det ingenting. Er ikke sunt for ikke gravide å drikke mye kaffe heller:)
mamma`n til nurk Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Drikker kaffe på jobb. Blir et par, tre kopper iløpet av en dag, ca. Er koffeinet man ikke skal ha for mye av, pga oksygeninntaket til navelstrengen kan bli litt redusert av det. Derfor det er anbefalt å være forsiktig med koffeinholdig brus og te også.
Erisa* Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Jeg drikker ca en kopp daglig. Syns det er så godt med en kopp til frokosten. Hvis du drikker koffeinfri kaffe, kan du sikkert drikke mer enn 1-2 kopper daglig.
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Jeg drikker litt koffeinfri kaffe, 1-2 ganger i uka. Men 1-2 kopper te må jeg på jobb, og i helgene blir det 1/2-1 l Pepsi Max
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 nope drikker ikke kaffe=)
Bullock Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Er ikke 1-2 kopper kaffe det som er ''anbefalt'' dagsrasjon? Var hvertfall det jeg fikk beskjed om hos jordmor ihvertfall.
Linaria Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Tar en kopp hvis noen tilbyr en, men lager det ikke selv lenger. Det blir max 2-3 kopper i uka. Det går mye i te her i gården for tiden :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå