Gå til innhold

Når pakker dere sykehusbagen : )?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare 21 dager igjen til termin, mao er jeg fødeklar i dag hvis jeg har skjønt dette rett? Hihi, lurer på om det er på tide å pakke bagen (begynne med det iallefall, blir vel ikke akkurat å legge tannbørsten nedi hver kveld..) snart?

Når blir den pakka hos dere? : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min anbefalte å pakke bagen fra 1. desember, og jeg har termin i midten av januar. Jeg ble litt engstelig om han forventet at jeg kommer til å føde tidlig, men det mente han da heldigvis ikke. Bare at det er greit å planlegge, så jeg ikke kom med en truse i den ene hånden, og en genser i den andre.. hehe..

Skrevet

Jeg pakket bagen allerede i uke 30 med førstemann :-) Jeg hadde en fornemmelse av at jeg kom til å føde før tiden, og ble litt stresset en dag der jeg fikk regelmessige og kraftige kynnere. Jeg hadde jo ikke pakket! Så for å slappe litt bedre av tok jeg like godt og pakket. Det ble faktisk en veldig koselig ting! Jeg puttet nedi litt for hver dag, og ble mer og mer fornøyd med at jeg hadde pakket tidlig. Fikk liksom tiden på meg til å tenkte over ting som var nyttig sånn litt etter hvert. Når jeg kom på sykehuset var jeg veldig glad for det. Jeg føler meg ganske sikker på at jeg ikke hadde husket alt hvis jeg hadde pakket helt på slutten. Det var mange ting jeg hadde puttet i bagen etter hvert som ble svært så nyttige! Gutten kom 10 dager før tiden, så min magefølelse stemte godt :-)

Så mitt råd er: begynn å pakke du, og kos deg med det hele! :-)

Skrevet

hihi, takk for svar ;-) morsomt å endelig kan bynne å gjør sånne ting, korter liksom ned ventetida litt.. :D

Skrevet

Hva pakker dere???

Finnes det en huskeliste???

Jeg manglet ALT forige gang!

Skrevet

Jeg er i uke 34 og kommer til å begynne å pakke litt etter litt fra idag :) Har en følelse av at jeg kommer til å føde før tiden, og vet jeg vil klare å slappe mer av dersom jeg vet at alt er klappet og klart :) Dessuten er det vel stoooor sjans for at jeg kommer til å glemme noe dersom jeg venter helt til siste liten :P

Skrevet

hei. i svangerskaps boken som man får hos lege/jm så står det. skriver ned det som står der jeg. :)

Til mor: amme-bh, morgenkåpe, tøfler,t-skjorte og joggebukse (eller lignende), klær til hjemreisen, kam, børste, sjampo, balsam, såpe og deodorant, sminke, lesestoff, skrivesaker, små penger til telefon o.l. eventuelt mob tlf med lader,noe og drikke,eventuelt frukt, fotoapparat med minnebrikke eller filmer (video kamera osv)

til barnet: body (eventuelt truse og under skjorte), baby teppe, hentesett med lue, bilsete. Så står det også at det avhenger av når på året barnet blir født hvordan klær det trenger,men det anbefales at man bruker lue på alle barn i begynnelsen. og at de anbefaler og vente med smokk til ammingen er ordentlig i gang.

som sagt dette er ca det som står i boken og mange har sikkert andre erfaringer med hva de vil ha med seg. :)

Skrevet

husk leppepomade og nesedråper for det er veldig tørr luft på sykehusene!!

Skrevet

Fant denne på nettet:

Til deg selv:

Helsekortet o.l.

Slippers/tøfler

Morgenkåpe

Nattdrakt (noe behagelig å sove i)

T-skjorter/singletter + noen gode genserer

Joggebukser/go bukser

Klær til hjemreisen

Store truser

Ammebh`er (gjærne en str. større en når du drar inn til føden)

Sokker/ull sokker

Toalettsaker:

Hårføner (/rettetanga mi)

Bind (stoore)

Hårbørste/kam

Tannbørste/-krem

Sjampo/balsam

Dusjsåpe/deo (parfyme)

Håndkrem/lypsyl

Sminke/hårstrikk e.l

Mykt dopapir

Annet div. utstyr:

Noe å drikke/spise (kjeks/sjokolade e.l )

Fotoapperat (+ekstra batteri ) /filmkamera

Mobil/småpenger (håndveska mi)

Skrivesaker (dagboka mi)

Lesestoff/-bok

Discman (+ CD plater)

Til barnet:

Body (evt. truse/skjorte)

Sparkebukse/hentesett

Sokker

Lue

Kjøredress/babypose

Babyteppe

Bilsete

Til faren:

Lesestoff/bilblad (+ mobil)

Et lite skifte vist han blir svett: T-skjorte, sokker, boxer-shorts, deo.

Skrevet

har termin i begynnelsen av januar, tenkte å pakke den i starten av desember en gang jeg:)

Skrevet

ser at det er flere som skriver at man skal ha med bind osv.. der jeg skal føde er det sånn at det får man på sykehuset, så det er vel forskjellig praksis fra sted til sted. men, fikk beskjed av jordmor om at jeg burde ha med meg ammeinnlegg(engangs) selv, fordi det hadde de ikke på føden.

Ville bare føye det til, i tilfelle det er noen som ikke har tenkt på at det kan være lurt ; )

Skrevet

har termin om 12 dager, baggen står med åpent lokk i gangen, ikke helt ferdig pakka men det kommer av at jeg gjerne vil ha med meg noen ting og klær som jeg bruker til vanlig og så er det alltids noe jeg kommer på at jeg må ha med=)

blir nok å røske med meg noe i farta når vi drar, men glemmer jeg noe får jeg alltids sambo til å hente det siden vi bor bare 10-15min unna sykehuset=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...