camillah 2 små Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg kan trenge noen råd når det gjelder å sette leggerutiner for den lille tulla vår. Hun blir 3 måneder snart, og jeg ammer henne ca. hver tredje time om dagen. Jeg ammer henne når vi legger oss i elleve-tolv-tida, og da sover hun til 5-6. Neste gang hun våkner er i 8-9-tida. Det jeg lurer på, er hvordan jeg kan få en fin rytme, når jeg legger henne så tidlig som i 19-tida om kvelden! Hva gjør dere? Hvor ofte våkner den lille om natta?
~Maja Mor~ Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg begynte med legge rutiner når babyen var ca 2 mnd. Kl 20 gav vi han et bad, så pupp på soverommet, så natta sang, så gikk jeg ut av rommet. Han sovnet av seg selv etterhvert, måtte inn noen ganger for å sette på plass smokken, men ellers ingen problemer. Nå er han 3 1/2 mnd og legger seg kl 19. Han sover ikke så mye om dagen, så han er veldig trøtt. Jeg har en stor tro på å fastholde på denne rutinen og la babyen finne søvnen selv. Men jeg er sterkt imot å la babyen ligge å skrike! Funker ikke dette for dere, så ville jeg prøvd litt senere. Babyen min er oppe ca 2 ganger om natten. Vi står opp en gang rundt 7.
Gjest Ut på tur Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Jenta vår er ca 2,5 måned. Sånn litt før kl 20 vasker vi hele kroppen hennes med klut ( lettere å ta med seg enn et bad dersom vi har behov for at hun skal sove andre steder) Så får hun på seg natt klærne og får D dråper. Etter det får hun pupp en stund. Er hun kjempe sulten får hun også litt mm på flaske. Når hun blir trøtt får hun litt mer pupp og så legger vi henne. Noen ganger sovner hun med det samme. Andre ganger ligger hun litt. Hun gråter aldri i senga. Senga skal være et godt sted å være.
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 snuppa ble 3 mnd 7 nov. og hun legger seg rundt 21.. da sover hun til 5,6 og 7 da får hun kos og stell før hun får mat og så legger vi henne i senga og der sovner henne godt og trygt. dette har hun nesten uka etter vi kom hjem fra sykehuset.. og hun trives med det.. Hun får i seg rundt 120 ml- 140 ml 5-6 ganger om dagen og er kjempe fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå