ALMA1 Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 for hvordan å unngå/forebygge flere UVI???? Har avslutta kur for 1 å en halv uke siden og nå er det påån igjen,blir så dårli av Antibiotika!!!!!!!!
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Drikk og spis sure ting. Appelsiner og appelsinjuice hjelper meg Lykke til!
hedi&lille leah Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 hei! Har hatt en del problemer med blærekatarr både før og under svangerskap.Og etter å ha prøvd uendelig mange kurer og kjerringråd er det dette som har hjulpet meg best: - 1000mg c-vitamin(engangskur,dvs kun 1 tabl.Best med brusetablett,fåes på apotek.) -drikk mye vann og appelsinjuice -tranebær kapsler eller flytende -hold deg varm på stompen(om du har varmekabler på et gulv sett deg der en halvtimes tid,eller fyll en balje med varmt vann og sitt i) Håper dette var til hjelp:) God bedring
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Jeg for min del har flere ganger forvekslet smertene med soppinfeksjon, så jeg håper du sjekker at det er uvi før du starter på penicillin. Jeg har ingen erfaring med så smertefull soppinfeksjon fra før, hos meg har det vist seg med mange av de samme symptomene som uvi. Jeg har tatt hjemmetest og test hos lege, og de fant ikke urinveisinfeksjon. (heldigvis) Ellers støttter jeg de rådene som er gitt over her, og legger til: Unngå bruk av trusebind eller annet, benytt bomullstøy som du kan kokvaske, husk å tisse etter sex, og tøm blæren helt hver gang du tisser. Jeg hørt mange si at de ble kvitt problemene etter førstefødte kom til verden. Så tvi tvi.. Kan hende du har flere barn, i såfall var det en fattig trøst.
ALMA1 Skrevet 14. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2007 Takk takk for alle råd...har ei fra før,har ALDRI hat UVI i hel emit liv før nå.Jeg har fullt utslag på UVI men ingen symptomer.Jeg får spise appelsiner og c-vit som bare det:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Jeg hadde fullt utslag på leukocytter (UVI) på forrige legetime, uten sympt. Legen min valgte å ikke skrive ut antib. Jeg var litt uenig med ham i dette da jeg hadde lest at det var vanlig å ikke ha sympt. under graviditet. Tok derfor en urinstix på jobb (er spl.) en uke etter, og den var helt fin.... Prøven kan være "forurenset".
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Det er visstnok vanlig å ikke ha så mye symptomer på UVI når man er gravid. Hvis stixen viser utslag på leukocytter men ikke på nitritt så er det ikke infeksjon. Jeg har masse utslag på leukocytter hver gang men det skyldes en seig soppinfeksjon. Urinen har vært dyrket uten at det har vært vekst av noen basselusker. Råd: drikk masse, gjerne sure drikker, tranebærkapsler eller tranebærjuice, tiss etter sex!!, passe på å holde deg varm på stumpen og beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå