Gå til innhold

Noen som har tatt KS??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvor lenge hadde dere "vondt" eller ubehag i såret??

Er det normalt at arret er RØDT etter èn mnd??

Når kan man begynne å trene??

Ha sex??

Er liksom litt stramt i såret på en måte..

Kjenner det når jeg går tur og sånne ting..

Èn mnd siden nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det virkelig ingen her som tok keisersnitt???

Skrevet

Jeg hadde vondt i såret i kanskje 2-3uker etter KS. men har fortsatt litt ubehag (2mnd etter). Det klør og svir litt innimellom.

Mitt arr var ikke rødt rundt, ser bare ut som om noen har tegnet en strek på meg med en rødtusj.

Fikk beskjed om at visst det var irriterende rødt bredere en 1/2cm på hver side av såret, så kunne det være infeksjon og jeg måtte få det sjekket.

Trene kan du gjøre etter 6 uker, men muskler (spesielt magemusklene) måtte man vente 12uker med å trene.

Vi hadde sex første gang etter 1mnd, var litt tørt og rart der nede, men med glidemiddel så går alt mye letter :D

Såret mitt var også litt stram i en god stund etter KS. Akkurat som det rev å slet litt, men fikk beskjed om at det var bare såret som grodde :D

Skrevet

Takk for svar =)

Er ikke rødt rundt , men er som en rødtusj-strek som du beskrev så sikkert normalt...

Men er enda små"vondt" og trodde vel det skulle være borte etter en mnd.. =( Føles som huden er litt for liten / stramt / stikking..

Man kan ikke "åpne" såret innvendig ved å ha sex , gå tur i oppoverbakke , løfte baby med bilsete , løfte vogn osv ????

Er så redd det ikke skal gro ordentlig innvendig...

Skrevet

Hei!

Jeg hadde vel vondt de første 2-3 ukene ja.. Arret mitt er ikke rødt, men mer lilla.. Men tror nok at mitt også var litt rødt etter en mnd.

Kjentes også veldig stramt ut til å begynne med, men ble myyye bedre etter at alle stiftene var ute..

Skal vel ikke begynne å trene ordentlig før etter 6 mnd.

Skrevet

nå er det 4 1/2 mnd siden ks'et mitt, og det kan ennå føles ømy, men ikke vondt. jeg ble overasket over at det var vondt med sex i og med at jeg ikke hadde født vaginalt, men har lest at det har med hormoner å gjøre. det har bedret seg nå, etter at jeg sluttet å amme (ikke at jeg anbefaler det altså!!). sist men ikke minst, vil jeg si at jeg føler det blir å ta litt vel hardt i når noen mener vi ikke kan trene før etter 6 mnd... er dette en unnskyldning for å slippe tro? hadde en venninne som sa legen hadde fortalt henne at hun ikke kunne støvsuge på et år... he he, det fikk ikke jeg beeskjed om for å si det sånn;) jeg begynte å trene for fullt igjen etter 3 mnd, og det har gått kjempefint. ta det rolig i starten, ikke press deg selv. før det gikk jeg mange og lange turer uten at det har vært et problem. men tok det rolig de første 6 ukene jeg da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...