mor.monsen Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Hvor mange madariner kan jeg spise på en dag????
Gjest Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Er forresten omtrent bare klementiner som er i butikkene enda =) Kan spise så mye du vil av det, bare du ikke blir dårlig... bra med C-vitaminer, og du kjenner jo selv når det er nok...
mor.monsen Skrevet 13. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2007 var bare noen som visket om at det er allergifremkallende. Det er for så vidt klementiner jeg mener. Hva er egentlig forskjellen? Har spist 5 hittil...å vil bare ha mer mer mer mer mer....... pica på gang kanskje?
Matildesnusk + lille ups Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Jeg tror jeg har en liten "pica" på klementiner hver desember - gravid eller ei ;-)
Huldr@. Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Jeg har aldri hørt om at klementiner er allergifremkallende, og jeg spiser også alltid en drøss i desember :-) Mandariner selges ikke lengre i Norge, de var så fulle av steiner. Klementiner er mer eller mindre steinfrie. Kos deg med klementinene du - jeg sitter med ett par foran meg jeg også ;-)
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Har akkurat spist 4 stk. jeg....Handlet inn ett lager i sted Her skal man ikke gå tom nei! he he he
TussiLussi Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 åh.... det er bare SÅ godt !!! Er bare redd jeg skal få sure oppstøt av det ! Kunne mumset i meg hele dagen ! Blir like overrasket hver november når de nydelige velsmakende fruktene dukker opp, glemmer at de var så gode....
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 hahaha, husker et år jeg og vennina mi satt å spiste en HEL kasse mandariner på en kveld, ANBEFALES IKKE=) men tror ikke det er noe begrensnng for hvor mye du kan spise nei, det kjenner du på magen etterhvert, hehe=) ja forresten bare clementiner du får tak i, mandariner har ikke vært i norge siden begynnelsen av 80 tallet=)
mor.monsen Skrevet 13. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2007 Supert! Jeg må handle fler i morgen.
Synnøve_Solbakken Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Husker ei som spiste masse mandariner/klementiner når hun var gravid, hun trodde det var så sunt. Legen sa hun måtte bare spise noen, for det er mye sukker i dem. Enig at det er veldig digg, kommer til å spise masse framover tipper jeg, men kanskje maks to-tre per dag.
ChicaEnero Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Dette har garanter ikke noe med clementinene å gjøre, men det er morsomt å tenke på når du spør. Mamma spiste masse, masse clementiner da hun var gravid med min søster. En dag hun hadde proppet i seg så startet fødselen, 4 uker før tiden. Tvile meget sterk på at clementiner er fødsels fremkallende (jeg kom 9 uker for tidlig, og da hadde hun ikke spist clementiner...) Jeg har også fått dilla på clementiner og frisk presset appelsinjuice Sikkert ikke det værste å få dilla på Mye bedre enn sjokolade og kaker Tror vi får de dillaene mye pgr av all juicen i clementinene, jeg er veldig mye tørst, ikke så rart når jeg løper på do hele tiden.. clementiner er forfriskende
Serial mom Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Det går med ganske mange pr. dag her,samt ferskpressa appelsinjuice og annet citrusaktig. Det hjelper litt på kvalmen,og så er det jo så GODT!!!!!!! Ikke hørt noe om allergi,jeg,og nå er det bare en drøy uke igjen til termin,så da er det kjørt for veslas del uansett! Går nok bra siden man ikke har hørt om de store advarslene mot klementiner o.l!
HEMMELIG!!! Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Åååå... jeg har også litt lyst på klementiner nå,merker jeg. Men det tåler jeg ikke:( Sitrusallergi...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. november 2007 #15 Skrevet 14. november 2007 Du skal ikke ha for mange av de - ikke fordi du er gravid, men fordi det ikke er bra med for mye mandarin/appelsin per dag. Synes selv det er vanskelig å begrense seg, iallefall når c-vita appelsinene kommer!!! Da må jeg ta meg sammen, og prøver å begrense meg til 1-2 per dag
Linnea&Julie Skrevet 14. november 2007 #16 Skrevet 14. november 2007 mmm, jeg har også dilla på klementiner, og spiser MANGE i løpet av en dag Til vanlig tåler jeg ikke sitrusfrukter, men fant plutselig ut at jeg ikke reagerte på det lenger nå når jeg er gravid *mmmm*
Gjest 5 andre Skrevet 14. november 2007 #17 Skrevet 14. november 2007 Angående allergi og sitrusfrukt, så er det barn under ett år som ikke skal spise det pga fare for å utvikle allergi (mot mer enn bare sitrus). Pjokken på 14 mnd har akkurat begynt å få litt klementiner, og han elsker det =)
mor.monsen Skrevet 14. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 14. november 2007 Da har jeg vært på butikken og er i gang igjen. nam nam..tror for så vidt klementiner hjelper på treg mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå