Gå til innhold

Melkeproduksjon+kulde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som vet om temperaturen har noe å si for hvor mye melk en produserer? Jeg har hatt veldig mye melk hele tiden, men i det siste har det variert veldig.. De to siste dagene har det vært mindre og jeg har også vært veldig frossen - kan det ha noe sammenheng?

Er det andre faktorer som spiller inn på hvor mye en produserer? Vet om stress og sånt, men noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pumpa 400ml her om dagen, da var jeg isssss kald

Skrevet

Jeg har hørt at det er lettere å få melken ut om man er varm på brystet...

Stress kan vel minke, noen matvarer som minker er det ikke? Tror pepermynte f.eks. kan minke produksjonen?

Skrevet

dytter litt jeg..

Jeg klarer å pumpe og amme selv om jeg er kald, men jeg tenkte mer på produksjonen.. ikke utdrivingen.

Tror kanskje jeg har funnet grunnen. Får utrolig lett tette melkekjertler (altså, harde klumper i brystet) når det er kaldt, og da kan de vel ikke produsere så mye?

Skrevet

Pass på at du ikke får brystbetennelse, jeg har kjøpt ammeinnlegg i ull som jeg har over papirinnlegg når jeg går ut. Tilstoppa melkeganger+kulde er ofte lik betennelse:-/

Skrevet

Ja, jeg har hatt brystbetennelse, og det var grusomt! De sa det var veldig lett å få det igjen, så jeg har alltid på ullinnlegg og prøver å ha på så mye klær som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...