Gå til innhold

Bekledning i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir ordentlig irritert.

Hva er vitsen med å ha masse dyre ullklær,strikkaklær osv,når dem faen ikke kan bruke de på barna i barnehagen?

Nå er det -6 her, å jeg var å hentet ungen min i barnehagen. Han hadde lite klær under bobledressen. (som mange andre ganger jeg har hentet han), blir så skuffa å frustrert. Så mange ganger som jeg har sagt fra så føler jeg jo at de kanskje oppfatter meg som en overhysterisk ung tobarnsmor hvis jeg skulle si noe liksom?

Han hadde vanlige sokker på seg i skoene, å føttene var som is. (ungen min er snart 3 år).

Har sagt fra flere ganger til barnehage personell, å nå føler jeg meg jo rådvill. Synes jo slike situasjoner er ekkelt, og vil ikke virke helt "gærn", men jeg har lagt sinnsykt mye penger i klær til mine småtroll, å mener selvsagt at personalet må bruke det ungene har. Får på følelsen at de stresser veldig når de skal ut, og at de ikke ser ordentlig etter hverken hva ungene faktisk har i hyllene sine (evt legger ting feil), eller ikke har tid til å huske hva de tar på dem?? Jeg blir ihvertfall frustrert å lei meg.

Prøver jo også å tenke at sånt er fort gjort, å at ingen er perfekte, men jeg syntes faktisk mer synd i ungen min som sikkert går å fryser en masse, men ikke klarer å si fra!

Andre med samme problem? Hva gjør man??

Frustrert tobarnsmor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører egentlig ikke til her inne, men jeg sniktitter inn her av og til siden det nærmer seg 2 års dagen til lille snuppis. Tillater meg å svare deg jeg...

Hadde noe av det samme problemet som deg til å begynne med i bhg, alle ullklær osv hadde jeg lagt i hylla - men det ble ikke brukt!

Nå kler jeg på snuppa ullundertøy (ullbody + ullbukse) og ullsokker på morgenen før vi forlater hjemmet... Da kan hun umulig bli kald i løpet av dagen. Fleece-buksa og fleece-jakka er det eneste som henger på knaggen hennes og det eneste som kan bli brukt over ullklærne og under parkdressen - voilaaa...dermed har du løst problemet selv!

Skrevet

Ta på barnet ditt ullundertøy og ullsokke frør du leverer han i barnehagen. Heng evt. strikkeklær eller hva du vil ha på under dressen på knaggen sammen med dressen. Samtidig sier du ifra at det skal han ha på seg ute.

Så skal du se det går bra :-)

Skrevet

Tusen takk til alle de som har svart. Det hørtes faktisk ut som en lur ide;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...