juliogdesember Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Min sønn er tre år og sover aldri en eneste natt igjennom uten å våkne. Alt fra en til fire fem ganger pr natt. Begynner å bli rimelig slitsomt dette. Er det vanlig at treåringer fortsatt våkner på natt? Noen med god erfaring her? Han sover på eget rom, legger seg i sju tiden uten problemer. Gleder seg nesten til å sove enkelte kvelder. Trives i barnehagen gjør han også.
nov/febmamma Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Er det sønnen min du skriver om? Sånn har jeg det også og jeg har ikke ett eneste godt råd til deg. Kunne ønske jeg hadde det..... I natt var han våken fire ganger, og jeg blir kjempesliten av å ha det sånn. Håpet mitt var at han skulle begynne å sove natta igjennom da han ble tre, for det gjorde storesøster, men det skjedde ikke. Vi har gode perioder, og mindre gode perioder, og akkurat nå har vi en mellom periode hvor han sover stort sett hele natta innimellom. Våken en gang kan jeg leve med. Du er iallefall ikke alene! Vi får vel bare slite med det, en gang sover de vel:-)
juliogdesember Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2007 Det var godt å høre at andre har det som oss også. Sovnet som en engel fem over syv i går, våken to ganger i natt. Enig med deg om at en gang pr natt er noe jeg kan leve med. føler at jeg har fått sovet godt de nettene som jeg blir vekt bare en gang. Vi får vel bare gjøre som du sier. slite med det å gled oss til de nettene når det er over. :-)
mamman-t-småpian Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Hei hei. Jeg har ei datter på 3 1/2 år og hun er akkurat som deres gutter - våkner veldig ofte, gjerne med et hyl også, så jeg bare ville si at jeg kjenner meg igjen, føler med dere osv ) Vi får bare holde ut. Jeg har ei datter på 1 1/2 som sover hele natta, og har gjort det bestandig. Unger er forskjellige, og rare ;o)
nov/febmamma Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Hei igjen! Så at du hadde fått et råd på skravlesiden om belønningssystem. Det kan funke! Vi prøvde det, og det gikk veldig fint mens det sto på, og vi var til og med en tur på Eventyrfabrikken(lekeland) som belønning. Det som så skjedde var at det gikk en uke eller to og så var vi tilbake på stedet hvil. Har liksom ikke den store troen på å belønne soving i det uendelige, så vi har ikke gjort det igjen.. Men kanskje det er på tide og prøve igjen. Var ved påsketider sist!
tihi Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Skal gi dere et lite håp... Hos oss sluttet denne oppvåkningen ganske plutselig rett før hun ble 3 år. Virker som hun sover roligere nå. Før hadde hun mye nattskrekk (våknet opp og var helt hysterisk - lot seg ikke vekke ordentlig)
Smellt P. Tjukka Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Min tre åring er litt opp og ned , stort sett sover hun gjennom nattten ! Men de drømmer og fortærer mange inntrykk fra dagen på natten !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå