Gå til innhold

18 uker uten å kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18 uker på vei i dag, og har ikke kjent liv enda (utenom 'sommerfuglvinger' èn gang i uke 14). Leser at det er vanlig å begynne å kjenne liv nå, derfor lurte jeg på om dere andre har begynt å kjenne noe? Evt. når kjente dere liv første gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjennte liv første gang i slutten av uke 19.

er nå i uke 25 og kjenner liv hver dag!

Skrevet

Har hatt noen somerfugler i magen de siste ukene,men har ennå til gode å kjenne et realt spark.

Var hos legen i dag og han spurte om jeg kjente liv og da sa jeg at jeg ikke hadde kjent spark ennå,men sommerfugler i magen.

Men jeg skulle bare ta det med ro det kunne gå noen uker til før jeg kjente et spark.er 2o fulgåtte uker i morgen.

Skrevet

Jeg er i uke 19 og kjenner ikke spark enda. Kjenner noen "sommerfuglvinger" iblandt og litt "småbobler", men ikke lett å alltid vite hva det er. Gleder meg til tydelige spark jeg :-).

Skrevet

kommer ann på om det er første eller 2 gangen. her kjente jeg i uke 20 sist. nå kjente jeg i uke 15-16

Skrevet

Å kjenne liv avhenger visst også mye av hvordan morkaka ligger. Hos meg ligger feks morkaka bak fosteret - noe som visstnok var fint i fht KS, og jeg kjenner sparkene MYE bedre enn på nr 1 og nr 2. Blir nesten sliten av all bevegelsen jeg. Kjenner liv hver gang jeg sitter eller ligger i ro.... så her er det bare å sprette rundt å lage "sovebølger" til den lille..hehe... Våkner også tidlig om morgenen av alt bråket. Er i uke 21. Svigerinna mi fikk nettopp ei jente nå, og sa at hos henne lå morkaka foran og hun kjente ikke noe særlig til ungen før uke 24-25.

Skrevet

Hadde det helt likt jeg. Leste at man skulle kjenne liv, men kjente ikke noe. Trodde derfor det var noe unormalt. Tror det er VELDIG individuellt når man kjenner det, så ikke noe å bekymre deg for det. Var i tillegg på ul i uke 19, og så barnet snu på seg og herje inni der, men følte ikke at jeg kjente det likevel. Men begynte å merke "sommerfugler" etterhvert, og det ble bare mer og mer for hver dag. Nå er jeg i uke 25 og kjenner liv flere ganger om dagen. Sparker og styrer på lillegutt:-) Så det kommer nok snart skal du se:-)

Skrevet

jeg er 19 uker i mårra og 2 gangs gravid, og har ikke kjent noe spark enda..

Enste jeg har kjent med magen er at den blir hard som stein innimellom

Skrevet

jeg er 4 gangsfødende og kjenner bare sommerfugler/bobler i magen og jeg er 20+3 uker. dette trur jeg varierer fra svangerskap til svangerskap, da jeg merket nr.1 allerede i uke 11(kjempetidelig). Knotten jeg er gravid med nå, er enten en rolig type eller så ligger han/hun langt bak.

Var innom jordmor i forrige uke da jeg var bekymret pga lite bevegelighet, da valgte hun en kjapp titt med UL(så bare på hjertet ikke noe annet), da hun mente det var for tidelig med å høre hjertet med jordmorstetoskop(moderene greie) da hun sa de var så små enda, hun prøvde med det først. Håper dette er med på å berolige deg, vi får nok vente noen uker til før vi kjenner de harde sparka, he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...