Gå til innhold

Fra krangle: Lillesøsteren min har vært dum.... Uff:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger ut denne fra kranglesiden..

Hun er nå 18 år, men da hun var 16 flyttet hun ut hjemmefra for å bo for seg selv. Hun begynte å drikke og ta dop. For å få penger hadde hun lagt ut sexannonse på nettet. Og mange mannfolk tok selvfølgelig kontakt. Hun møtte en av de før hun skulle på sydentur. Han ga henne 3000 kr så skulle de møtes senere. Men klarte vi å få henne ut av det helvete. Hun bor nå hos meg. Denne fyren har nå sendt henne mail og sagt at han sender oppgjøret til inkasso om hun ikke betaler innen 14 dager. Han sier han har tatt vare på alle sms osv. (disse er sendt med hennes nr, som står oppført i vår mor sitt navn). Vi har jo ikke råd til å betale dette, men vil ikke at det skal komme ut heller. Dessuten har jeg lite lyst til å betale en så ekkel fyr på 40-50 år som er villig til å betale 16-år gamle jenter for sex. What to do??

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å betale ... hun var jo16 så egentlig var den ekle mannen i sin fulle rett :-( (selv om jeg blir kvalm av gamle griser som har seg med så unge jenter...)

Kan ikke dere og moren hennes spleise på et lån til henne som hun betaler ned etter evne?

Skrevet

3000kr er jo ikke akkurat noen formue, jeg ville betalt og fått saken ut av verden.. Ta om nødvendig et lønnskontolån, eller en kreditt på konto i banken og betal ned over noen måneder.

Skrevet

hvis ho var 16 når dette skjedde så kan dere anmelde han. i alle fall kontakte politi og forklare situasjonen.... hvis han gav henne pengene i en gave så kan han ikke kreve dem tilbake. men hvis han betalte henne pengene for å få sex så kan dere anmelde han for å kjøpe sex, noe som er ulovlig...

lovene i norge er litt rare; det er ikke ulovlig å "selge sex" men det er ulovlig å "kjøpe sex"

http://www.lovdata.com/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/tl-19990521-030-068.html&emne=prostitusjon

kan lese om det på denne linken. eller søk på lovdata.

uansett lykke til

Skrevet

Kan hun ikke jobbe for dem ?

Og tjene dem selv ?

Men for å være helt ærlig så tror jeg ikke en mann kontakter ett inkassobyrå for å få tilbake sexpenger da...Da driter han seg passe ut for han må jo dokumentere hva de er brukt på.

Skrevet

Den over her som skriver det ikke er lov å kjøpe sex, men det er lov å selge har helt rett.

Og han må kunne dokumentere et slikt krav, blandt annet med to ting, orginalfaktura og inkassovarsel (ihht inkassoloven) i tillegg vil det koste ham mer enn det hun skylder ham både å få saken til et inkassobyrå. Inkasso er ikke gratis, selv om mange tror det;)

Skrevet

Hmmm, visste ikke at det ikke var lov å kjøpe sex jeg ... (ikke helt oppdatert, nei), og da er jo saken en annen mener jeg. Da bør dere jo heller anmelde grisen... (eller i hvertfall gjøre ham oppmerksom på at det er ulovlig og true med å anmelde.)

Skrevet

Vet nå ikke hva som er verst jeg da.... tyveri eller å betale for sex....

Begge to er jo ulvlig, men en skulle tro en på 40-.50 vet bedre enn en desperat jente på 16 år da.

Skrevet

For en snodig situasjon, men jeg er enig med en annen ovenfor her i at dere ikke trenger å betale tilbake. Søsteren din har helt lov til å selge sex hvis det er det hun helst vil her i livet, men det er ulovlig å kjøpe, så dere kan bare si til ham at dere vil anmelde forholdet om han ikke slutter å mase :) Dessuten skulle jeg likt å se inkassobyrået som tar på seg et slikt oppdrag. Han prøver nok bare å skremme dere litt.

Skrevet

Han ikke gåtil inkasso for de pengene, a er han vel bra dum, for det koster jo en del å gå til inkasso pluss atdet hangjorde varulovlig. Søstra di har heller ikke stjålet pengene, hun fikk de jo. Håper det ordner seg for dere, men jeg hadde ihvertfall ikke betalt han. 3000 er ganske mye for mange. For noen her er det småpenger for andre er det mye

Skrevet

Nå er det desverre lovlig å ha sex med 16-åringer da, samme hvor kvalmt det er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...