Gå til innhold

Lillegutt slo seg i parken og dem ringte meg ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kommer sambo hjem med Robin fra parken.. bare leverer han innenfor døren og drar på jobb... fikk ikke snakket med han .. før jeg ser at hele ansiktet til Robin er skrubbet opp.. han har kul i panna, nesa er hoven og har bødd neseblod og dobbel veranda leppe..

Jeg fikk sikkelig vondt inni meg.. hvorfor i allverden ringer dem ikke å forteller meg at han har slått seg.. så kan jeg selv vurdere om jeg vil hente han!

Synes dette ikke var noe gøy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner at det ikke er noe gøy. men trodde barnehager/park var pliktet til å ringe. Tenk om det er hjernrystelse? hold øye med han du, og hvis han kaster opp så dra direkte til legevakten.

Skrevet

I går kom han hjem med en bite merke i kinnet! :(

Skrevet

Skjønner du fikk vondt=( Men tror nok ikke det er vanlig prosedyre å ringe når noe sånt skjer.Så lenge det ikke er noe livstruende og alvorlig. Har vært med på det samme selv, fikk helt sjokk da jeg hentet gutten, men tenkte ikke noe på at de skulle ha ringt meg.

Skrevet

Det trodde jeg å, ringte å sa i fra at dem SKAL ringe meg, når han slår seg hardt.. han datt ned fra huska....

jeg passer godt på han!!!!

Skrevet

Jeg synes at dem kunne ha ringt.. dem ringer jo når han suttrer og den tror han er syk..

Så hvorfor ikke ringe meg må han slår seg i hele ansiktet

Skrevet

Selv om de ikke har noen rutine på å ringe pga skrubbsår og neseblod kan du som mamma forlange at de skal det. De må respektere ditt ønske der. Du får si fra i klartekst at neste gang han slår seg i hodet/ansiktet vil du at de skal ringe deg...

Skrevet

Han tåler mye og rister som regel av seg da han slår seg.. men det er jo alltid godt å vite at dem også bryr seg..

1 min i telefonen skader jo ikke!

Skrevet

Syns det er forskjell på om de ringer om ungen er syk eller om han har slått seg.

Med mindre mine hadde slått seg så de hadde knekt nese eller fått hjernerystelse hadde jeg ikke reagert på at de ikke ringte.Har fått hjem små fra park med skrubbsår selv,litt må man regne med skjer med de utenfor hjemmet også Skulle de ringt alle hver gang en av ungene slo seg,hadde det blitt mye telefoner hjem til foreldre tror jeg.

De er nok vant til å håndtere unger,så så lenge jeg hadde blitt oppdatert om hva som skjedde når ungen ble hentet,hadde jeg ikke syns de gjorde noe galt.

Skrevet

pjokken tryna rett ned i en stein i bhg for noen uker siden..skikelig skrubbsår og hoven leppe. Ingen ringte meg, og det synes jeg er helt ok. litt knall og fall tåler de uten mamma!

Skrevet

Enig med deg. Hvis det ikke er farlig og det ikke er noen grun ttil at jeg skal komme, er det ikke noen grun til å ringe, men det er greit å få vite hva som har hendt når man henter.

Skrevet

Det er veldig mye små barn må "tåle uten mamma" i disse tider ja.

Håper dere regner med like lite omsorg fra deres nærmeste.

Skrevet

Skal man pakke ungene inn i bobleplast før man sender de noe sted da eller?

Skal man underrettes d hvert minste uhell og blåmerke de får så de evt skal måtte hentes pga det syns jeg det er litt hysterisk faktisk.

Skrevet

Skriver under på det Spinderella skriver.

Skrevet

Jeg er ikke hysterisk når det gjelder om ungen min slår seg eller ikke! men jeg synes at dem kunne ha ringt meg.. jeg er jo tross alt hjemme og jeg tror faktisk det var på nippet til at han knakk nesa...

Han her har slått seg mange ganger, både i parken.. og jeg forstår at dem ikke ringer da dem slår seg, bare for en liten ting.. men nå synes jeg det var verre en ale andre gangene han slo seg.. og han har slått seg mye..

Han har dettet ned hele trappa.. og smilet etter på.. så jeg hadde vel ikke reagert om jeg ikke synes det var noe dem ikke trengte å ringe for..

Men denne gangen synes jeg dem kunne ha ringt...

Bobleplast hadde nok ikke funket her ..hihi

Skrevet

De eneste gangene når barnehagen har ringt hjem til oss ang småsøskna mine er nå de må sy.

De er skikkelig "heldige" de der søskna mine, hun på 3 har sydd tre ganger tror jeg, og han på 5 har sydd omtrent det samme.

Da har barnehagen ringt(de har bare falt en gang hver i barnehagen hvor de måtte sy, resten er uhell når de er hjemmer osv)

Men hvis de skulle ringt hver gang en av de falt og slo seg så ville den telefonen kimt ganske ofte.

Jepp, jeg har ganske uheldige søsken, iallefall i forhold til meg og den andre broren min. Skjedde aldri slikt med oss når vi var mindre >.<

Skrevet

jeg jobber selv i barnehage, og vi ringer ikke , hvis ikke det er noe alvorlig, f.eks at de slår ut en tann, slår seg så de må til legen, eller hvis man merker at barna blir annerledes(f,eks etter de har slått seg, eller tror de er syke eller lignende).

Jeg kan love deg det er mange ganger vi hadde mpttet ringt hjem hvis vi skulle ha ringt hver gang noen tryner å blør neseblod, får dobbelleppe osv!! Dessuten ville mange foreldre blitt fryktelig irritert!!!

Mange kan faktisk nesten bli sure når vi ringer å sier at barna er litt varme , slappe, øyekatarr osv..de mener at vi ringer for tidlig!!!

Vi følger jo med barna, og selfølgelig litt ekstra hvis de har slått seg osv.

Men selfølgelig kan du jo si til dem at du vil de skal ringe deg hvis sånne skjer! For det er ditt barn, og du bestemmer;)

Skrevet

Hadde blitt mer sjokkert om samboeren min hadde kommer hjem med et så forslått barn uten å si noe!

Skrevet

syns du er litt hysterisk. De som jobber i bhg klarer å vurdere når de skal ringe foreldrene eller ikke. . De sier jo alltid i fra når barnet blir henta hva som har skjedd. Litt rart av samboeren din å ikke si noe da.

Skrevet

Enste sambo gjorde var å gi meg en liten lei seg leppe! han viste at jeg ville si noe!

hva skjer i morgen liksom!

1 dag: bitemerke i kinnet

2 dag: halv slått i hele ansiktet

3 ?

det som er litt leit: er at jeg tror disse tingene skje pga at det er mangel på tilsyn i parken.. og 1 tante har for mange barn..

Og jeg vet at ungen min er inpuls, og kan finne på mye på kort tid.. men ikke at han skal komme hjem hver dag med sår på kroppen...

Skrevet

men som noen andre skrev i stad. Du kan jo be dem ringe deg hvis han slår seg en annen gang, hvis det er like ille som han har slått seg i dag.

Skrevet

Barneparker har som regel bare 1 ansatt, så det er klart det ikke er lett å holde øye med alle, (og heller ikke lett å gå fra for å ringe) men det visste dere vel da dere søkte om plassen?

Det er veldig forskjellig terskel blandt foreldre på når de vil ha beskjed (jeg jobber i barnehage), så kanskje du bør si fra at du vil ha beskjed når han har slått seg selvom han ikke er alvorlig skadd. Men hva ville det gjort for forskjell? Ville du dratt og hentet han, eller ville du bare vært spart for sjokket når han kom hjem?

Skrevet

Jeg vil gjerne ha en liten tlf, da han slår seg som han gjorde i dag.. og det har jeg sagt.

og ja, jeg viste at parker har bare 1 ansatt.. jeg har han bare i park fordi han skal få leke med barn.. at han ikke kjeder seg.

men vil ikke det om det skal bli mer og mer harde knall og fall..

da kan jeg ha han hjemme og han kan leke og slå seg her i stede..

Skrevet

tenk deg hvor mange barn det er i en bhg og tenk deg hvor mange ganger de voksne har sett barn slå seg. Du som har satt sønnen din i denne bhg burde stole såpass på de som jobber der at de vet hva de driver med ? Klart de hadde ringt viist de trodde sønnen din hadde skadet seg veldig, de kan nok såpass skjønner du :)Hvorfor har du sønnen din der vist du er redd for sår hver dag? Barn er barn og de slår seg.. Gjerne hver dag ja, det er sånn de utforsker verden og det er det de lærer av :)

Hadde ikke reagert sånn spm du men så jobber jeg i bhg selv og vet at barna blir passet godt på :) Ha han heller hjemme hos deg vist du er så skeptisk til personalet, kan ikke være godt å gå hjemme å tenke på dette hele dagen ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...