Gå til innhold

når i desember begynner dere å pynte til jul??

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså ikke treet, men lys i vindu, røde lyd, små nisser osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å sette stjerne i vinduet, adventstake og noen engler lørdag før 1.advent. Julekrybba fra 1.desember og resten i midten av desember samme dag som jeg pynter pepperkakehuset:)

Skrevet

Sånn ca, 1 advent

Skrevet

Pynter til advent, dvs med lilla lys og duker, adventsstake og stjerne i vinduet fra 1 desember. Lille julaften bytter jeg til julepynten.

Skrevet

Jeg har pleid å hive opp alt utenom juletreet 1. des. og så baker vi pepperkakehjerter og pynter og henger opp i vinduene. + 24 stk i taket.

Men lurer på i ta opp litt og litt av pynteting i år så det blir litt fordelt og ungene har noe å gjøre på fram mot jul... ????

Skrevet

Når jeg får tid, rundt 1 advent/1 des:)

(i forfjor ble det ikke i det heletatt og i fjor så feiret vi jul i utlandet...)

Skrevet

Gjør som Poamin. Synes det er feil å hente fram julepynten først i desember. Jula skal ikke vare i over en måned!

Skrevet

23. desember som regel, det er da jula starter.

Skrevet

Her i huset pynter vi til jul den 23. desember. Det er jo ikke jul før på julaften!

1. søndag i advendt kommer adventsstjerner og annen adventsbelysning på plass i vinduene, samt lys på treet utendørs.

Skrevet

lys i vinduet setter jeg opp til 1. des. da kommer advenntstjerna og stakene. og julegardinene. og noen små nisser.

i år skal resten pyntes den 18. des (skal ha fri den dagen), om ikke helga før...

Skrevet

Dere som pynter til jul i slutten av november/beg av desember, har dere virkelig nisser og stjerner og juleduker og styr fremme SÅ lenge??

Skrevet

her kommer julestjerna å adventstake frem 1 des. sammen med mørke røde gardiner...

resten av julepynten kommer i midten av des.. sammen med pepperkakehuset osv..

Skrevet

Her tar vi frem julepynten første helgen i desember. Da pynter vi hele huset med masse fin julepynt, stjerner i vinduene og adventsstaker.

Juletreet pynter vi rundt den 20 desember.

Jeg elsker julen og vil at den skal vare lenge:)

Skrevet

Rundt 1.desember bytter eg til julegardiner og henger opp julestjerne og adventslys og sånt. Nissene og andre ting kjem utover i desember. Treet blir pynta lillejulafta.

Skrevet

Henger opp julegardiner, julestjerna og adventsstaken 1.des. Pynter litt hver helg frem til jul:)

Skrevet

Vi setter opp adventsstake i vinduet og adventslysestake på bordet 1. søndag i advent (Puh - mange adventer i ei setning!). Resten komme ropp lillejulaften/natt til julaften.

Skrevet

Drar fram adventspynten første søndag i advent - dvs. stjerne i vinduet, lysestake, lilla duk, ev. noen engler. Holder det generelt i lilla (som er adventsfargen) fram til lillejulaften, da adventspynten byttes ut med julepynt i rødt, og treet pyntes. Er vant med det hjemmefra, og syns det er en fin (og ganske effektfull) måte å markere overgangen fra advent til jul:-)

Skrevet

Adventsstjerne og adventsstake er på plass 1.søndag i advent. I tillegg henger jeg opp julegardinene da. Ellers er det ikke noe pynt før lille julaften!

Skrevet

for det første...eg elsker jula:) 1 desember komer nissen ned...og vi gir graut på trappa:) ungene elsker det, og veit at da er det ikkje lenge til jul! :) julegardiner og adventstaken kommer opp første advent...og setter i gang med baking:) og julevekstad! det er masse kos i denne tida:)

Skrevet

vi pynter fra 1 desember vi:) er ikke her hjemme i selve jule uka, så da er det koselig å kunne ha pynten fremme mens vi ennå er her:) og dessuten er det jo før jul det er koselig med julepynten og lys osv:) gleder meg masse til å pynte jeg:) elsker alle lys osv:)

Skrevet

Jeg pynter alt på en gang jeg (utenom juletreet selvsagt) den 1 desember eller første søndag i advent. I år er det den 2 des så da pyntes det på lørdagen den 1 des :) Elsker julepynt og jula så jeg pynter tidlig for å ha det lengst mulig oppe :D

Skrevet

Kunne godt satt fram alt 1. desember, men så er det en liten gutt i huset som har bursdag 7, så da synes jeg det er greit å vente til ballongane er rydda vekk =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...