Gå til innhold

Irritasjon på isjasnerven...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fysioterapauten i dag, og det var dommen - irritasjon på isjasnerven.

I tillegg til urinveisinfeksjon da...

Herregud dette er slitsomt!

Noen tips til hva jeg kan gjøre eller ikke bør gjøre?

Føler meg så rådløs nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...for en morsom "diagnose"..

lurer på hva hun mente med det.... den var veldig diffus..

Jeg jobber selv i samme bransje, og ville aldri bare sagt det.. det eneste han/hun da har fått klart for seg er at isjiasnerven din er påvirket av en eller annen grunn, det sier ingenting om hvorfor....

jeg kan desverre ikke si hva du skal gjøre siden jeg ikke har undersøkt deg og funnet ut hvorfor du har en "irritasjon på isjiasnerven", men det burde fysioterapauten din gjøre for deg, det er jo halve meningen..

Skrevet

Jeg har det samme omtrent, bare at det har utviklet seg til bekkenløsning nå. Isjias-nerven din ligger mer og mer i klem ettersom magen din vokser. Vevet i kroppen vår blir strekt og klemt. Og du blir bare verre av å sitte i ro, eller å ligge mye på ryggen. Jeg har nå vondt av å gå for lenge om gangen også. Stivner tvert, og foten min (venstrefoten min det går utover) svikter en god del i tide og utide. De sier at dette går over etter fødsel, for da strekker ikke livmoren seg så og trykker på de "feile" punktene...

Lykke til hos fysio. Håper du ikke blir så plaget!

Skrevet

Det kommer fra korsryggen, som mente han, noe jeg har hatt problemer med lenge. Jeg er bla noe kortere i ene siden, og jeg har litt svak bekkenmusklatur...

Er forresten ikke gravid...

Skrevet

Er det forresten dette man kaller isjas?

Skrevet

Er du ikke gravid? Nei da vet jeg ikke hva det kan være, og hvorfor du har fått det... Isjias er jo den nerven som ligger fra oppi korsryggen og litt nedover i foten... Så man kjenner GODT i rompeballen når den nerva er irritert...

Har du vært hos fysio så må jo de prøve å svare deg på dette =)

Skrevet

Ja, det er hva man kan kalle isjias men det er egentlig bare brukt som en samlebetegnelse for et symptom og ikke en diagnose, omtrent som hodepine!! årsakene kan være mange.. om han sier det kommer fra korsryggen så mener han nok at det kan være en låsning ryggen din på de nederste nivåene, eller det kan også være spente muskeler rundt bekken og setet som trykker på isjiasnerven (kalles ofte falsk isjias), da kan det hjelpe å tøye og massere, men er det låsning eller i verste tilfelle prolaps så må du gå videre til en manuellterapaut, kiropraktor eller en naprapat (det er det jeg er) for fysioterapauter kan ikke/har ikke lov til å manipulere ledd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...