Baby-i-magen Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 har noen noe råd til meg, er så lei av og være kvalm,vært det konstant i 6uker nå, pluss en del spying ved siden av:( noen dager heldig og ikke gjør det, andre dager spyr jeg om til 3 gagner om dagen, bare to i dag da:(
Mininni Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Har du prøvd de seaband-armbåndene? De hjalp i alle fall meg. Du får kjøpt dem på apoteket - de presser på punkter på håndleddet som gjør at kvalmen blir bedre. Ellers er det jo de tradisjonelle rådene: - ingefær i alle varianter - grønne epler - eplejuice og farris Du har kanskje prøvd mye av dette allerede, men dette hjelp i alle fall litt med meg.
HeidiMamma Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Spis i senga før du står opp! Det MÅ ikke være salte kjeks (som jeg aldri mer i hele livet vil spise...), bare det er noe. Og spis og drikk det du har lyst på. Man kan ikke tenke på hva man bør spsie, jeg kasta opp ved tanken på brød f.eks. Sunn får du være når det verste er over og at du spiser mer normalt igjen. God bedring! Jeg vet virkelig hva du går igjennom... Klem:)
Mininni Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Forresten, glemte det som for meg var det aller viktigste: Pass på å få nok søvn! Legg deg tidlig så du er uthvilt når du våkner om morgenen. Det utgjorde kjempeforskjell for meg.
venter x3 Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Av og til hjelper ingenting. Eneste man kan gjøre er å slappe av. Man kan selvfølgelig prøve endel av det som er nevnt over, drops etc, det døyver det verste en stund. Men man har ikke kontrollen over kroppen, og kvalmen bare kommer.. Jeg var kvalm, kastet opp hele svangerskapet med nr 1, og nå har det jaggu begynt med nr 2 også :-( Blir ganske fortvilet.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 postafen bilsyketabletter. fås reseptfritt på apoteket. kan brukes av gravide. hadde det sånn som deg før jeg begynte med dem.
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Hei, jeg fikk resept av legen på Afipran,genialt!Kvalmen forsvinner med en gang du tat tabl omtrent. kan ta 3 om dagen, men jeg trengte kun en og holdt gjennom hele dagen.ikke skadelig for foster i det hele tatt.prøvde masse andre råd men ingenting hjalp så jeg var ikke akkurat positiv til å prøve tabl men virket jo helt supert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå