Dessa ღENDELIGღ Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Hei.. Hvordan er det med symfysemål og str. på babyen?? Hvis man ligger på normalstreken, betyr det da at ungen ligger ann til å bli normal str., eller kan den være kjempestor/liten fordet?? Noen som har ligget på normalstreken hele veien og fått en stor unge???
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg lurer og. Jeg ligger litt under normalstreken, og har tenkt at det betyr normalt stor baby. Men kanskje den kan være stor alikevel?
Athravil Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Nei SF målet sier ikke noe definitivt om babyens størrelse, babyens plassering, morkake, fostervann og fett kan også påvirke SF målet. SF målet måles for å se på utviklingen, at man har jevn stigning i størrelse og om man får store avvik i den ene eller andre retningen så vil man kunne få dette undersøkt nærmere.
Athina' Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Sist lå jeg på streken og fødte ei jente på 3360 og 49 cm lang. Nå har jeg ligget høyt over det grønne feltet, og venter en gjennomstnittelig stor gutt, så Athravil har nok rett i det hun skriver :-)
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Jeg ligger over det grønne feltet på SF-målene, og mange har spurt om jeg venter to. Men UL viste normalt stor baby Så at man har stor mage kan det være så mage grunner til Den vanligste er vel at man har masse vann i kroppen. Så SF-målet har ingenting å si om man får stor eller liten baby
2 tette - med flette Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Jeg ligger under normalen på målene, men det er kun fordi jeg er liten i meg selv, har ikke lagt på meg noe særlig heller.. Men jeg har vært på ul kontroll pga dette, men str på babyen ligger på normalen til å være i den uken jeg er. så man skal ikke tenke så mye på det !
Maigullet Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Min første lå på normalstreken hele tida, og hun var 3655 og 52 cm. Nr to lå på den aller øverste linja hele veien og han var 4260 og 54 lang. Denne i magen nå følger også den øverste linja, så jordmor regner med han blir like stor som broren sin. Dersom du har høye symfyse-fundusmål kan du allikevel få en liten unge, - men jeg tror kanskje ikke du får lave mål hvis det er en stor unge. En stor baby vil jo kreve litt plass... ( men det er jo bare hva jeg tenker)
Gjest Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Jeg lå over normalen i mitt første svangerskap, og fikk da en jente på 2900. Nå så ligger jeg på den grønnne linjen. Tror ikke at det har så veldig mye å si,men det vet jeg jo ikke,
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Jeg ligger over både linje og område på symfyse/fundus-mål, men UL (uke 32) viste en gutt som er akkurat på gj.snittet. Hurra! Ble ganske nervøs da jordmor sa jeg kom til å få et stort barn pga de målene, men de har visst ikke så mye å si likevel :-)
Dessa ღENDELIGღ Skrevet 13. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2007 Ja, jeg har hørt at man kan få små barn selv med en stooor mage.. Men om det er omvendt også liksom?? At selvom man har lave SF-mål, så kan det alikevel være en stor unge??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå