Gå til innhold

Kan jeg bruke skinnposen hele vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, er den varm nok tror dere?

Hadde voksipose til eldste, har aldri testet skinnpose på en bitteliten baby. Nurket er 3 måneder nå, og egentlig ganske frossen av seg.

Vi bruker posen nå med to lag ulltøy + lue og votter, det funker fint enn så lenge.

Vi har dresser, ulltøy og ulltepper i haugevis (har en strikkeglad familie her), så jeg kan jo bare pakke på henne etter som det blir kaldere ute?

Vi bor i Oslo, så det er jo ikke sikkert det blir så kaldt heller.

Jeg har en Odenwalderpose også, men hun skriker i panikk (?) når jeg har prøvd å bruke den. Lurer på om hun ikke liker at den er så tett, men jeg aner ikke...

Skinnposen er grei nok virker det som.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er mer enn varm nok. Var den jeg brukte første vinteren på guttene her og de var alltid gode og varme

Skrevet

Høres i grunnen mer enn nok varmt med skinnposen og det hun har på seg spør du meg.

Skrevet

Hun er ikke for varm i det hun har på nå, og nå er det jo ikke så kaldt enda da..

Skrevet

Du kan jo pakke henne inn i et pledd i tillegg om du tror hun kommer til å fryse når det blir kaldere. Tviler vel egentlig på at det er nødvendig så lenge skinnposen er vindtett og ikke er for åpen med hodet.

Skrevet

Den er ganske åpen ved hodet, burde ha skrevet det. :)

Lurer på om det er derfor hun godtar den og ikke dunposen som er mye tettere ved hodet.

Men da satser jeg på at den funker i vinter. :)

Har pledd og tepper i massevis her.

Skrevet

Du jo prøve odenwälderposen om en stund også, bare la være å snøre den særlig igjen oppe ved hodet, og se om hun kan venne seg til den også.

Skrevet

Ja, jeg skal prøve den igjen om en stund.

Om jeg ikke selger den i ren irritasjon, da. :P

Takk for tips!

Skrevet

Den er uansett grei å ha når hun blir litt større og gjerne skal spise/drikke eller ha småskitne klær og sitte i posen. Den tåler nok en del mer vasking.

Skrevet

Ja, det er jeg helt sikkert på:))

Snuppa her er født i juni(04). Hun brukte skinnpose( min som jeg hadde når jeg var liten) hele den første vinteren. Som oftest hadde hun tynn ullbukse og boblejakke. Om det var veldig kaldt hadde hun bobledressen nedi skinnposen. Kan også huske at jeg enkelte ganger hadde dundyna hennes over skinnposen når det var på det kaldeste.

Snuppa har alltid sovet ute, kun et par ganger i garasjen pga kulde. Sov fint ute ved 10-15 minus grader, er jo ikke så kaldt nedi vogna som kvikksølvet viser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...