Gå til innhold

hva var deres symfemål i uke 28?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt nyskerrig jeg. :)

legen måtte måle meg 2 ganger og havnet da på 31 cm..

ligger laaangt over "normalen" og venter bare en.

er det flere enn meg som har det sånn?

prøvde inne på 2. trim men der var det ingen som svarte. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er i uke 27 og ligger helt i grensa mellom grønt og hvitt felt. Var på ekstra UL pga noe annet og fikk vite at ungen er helt normal stor. har vært sånn med de to andre og - men da flata SFmålene ut etterhvert og de var hhv 2950 og 3250 tunge...

Skrevet

ok. jeg var stor med førstemann også, men husker helt hvor jeg lå på skjema. det er 4 år siden så man blir litt glemsk. hehe :)

han veide 3380g og var stor til å være meg. er bare 157 på sokkelesten. :)

Skrevet

Har ligget høyt over det grønne feltet helt frem til uke 27, og da ble jeg målt til 29 cm, så jeg er på grensa grønn/hvit nå så det ser ut som det holder på å flate ut heldigvis.

Skrevet

Hei!

31 cm i uke 28 på meg også! Men tok UL samtidig og babyen ligger innenfor normalen, men på den nederste linjen. Jeg er også bare 157 cm høy. Tror det er en sammenheng der for oss "små", har jo ikke den samme plassen eller lengden i mageområdet som en som er f.eks 175 cm så på oss må nok magen bli litt større:) Er jo generelt forskjell på om man bærer "innvendig" eller "utvendig" og er nok flere små som må ha babyen boende på utsiden...

Skrevet

hadde 25 cm i uke 28 jeg, så midt på den røde linja! var legen som målte, mente at hadde det vært jordmor som hadde målt, ville jeg fått et par cm til...hehe, trodde livmoren var den samme uansett hvem som målte men;)

Skrevet

SF-målet mitt var 24cm i uke 28, og jeg er også forholdsvis lav (1.58). Men babyene vokser i rykk og napp, så selv om man har høye mål nå, så betyr ikke det at man nødvendigvis får en stor baby! ;)

Skrevet

Jeg lå på 27 cm i uke 29,det var i alle fall helt normalt :)

Skrevet

i uke 29 hadde jeg 31. og ligger over normalen. men får man ul da?

Skrevet

Er også bra langt over normalen. SF-målet var 30 cm i uke 28, og venter bare en jeg også. Noen sier at det er de lave kvinnene som har såpass størrelse på magen, men jeg er 181 høy :P så hvorfor jeg er så stor vet jeg ikke :) UL sier at størrelsen på baby er normal, så jeg velger å tro at det er mye vann eller noe :) Siste kontroll hos jordmor (uke 32) viste at jeg nå ligger over det grønne feltet..

Skrevet

Sist jeg var gravid hadde jeg store sf mål..lå langt utenfor det grønne området og var sikker på jeg kom til og føde en konfirmant..he he

fikk da ei tulle på 4100gr og 52 lang og hode på 36cm..

så stor men ikke så stor som legene som tok ul mente hun var..4dager

før terminen ble hun estimert til 4600gr og kom 2 dager etterpå;-)

Jeg skal på ul neste uke er da i uke 32 og da skal de sjekke vekt på babyen min...gruer meg veldig denne gangen også..huff

enda denne gangen hadde jeg 28cm i uke 28 altså akkurat i ytterkant av grønne feltet...he he

Skrevet

27 cm var jeg i uke 28, men tar ikke det så nøye - både vi og ungen vokser jo veldig i rykk og napp. Tror ikke nødvenidgvis det sier så mye om størrelsen på ungen - jeg hadde vært mer urolig om den var for "lav".

Skrevet

Jeg lå langt over "normalen" da jeg skulle ha datteren min, og legene sa til meg da jeg var på kontroll dagen før jeg fikk henne at jeg kunne forvente å få en baby på over fire kilo. Datteren min kom dagen etter og veide 2900 og var 45 cm lang. Da jeg var på kontroll forrige uke så var sf på 33 og var da i uke 36. Tror ikke at det har noe å si om str på babyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...