Oledoledoffen Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Herregud, naboene melder meg snart for barnemishandling tror jeg... Prøvde å gi han stikkpille, etter avtale med legen, men han hylte og skreik, og spennte som en bue, så jeg var nødt til å gi opp. Prøvde med flytende panodil, med jordbærsmak, men han fikk litt på tungen og så nektet han å ta mere. Kan jo ikke tvinge han til å svelge... Har prøvd sånn "elefant" til å sprøyte medisin inn i munnen en gang før, i forbindelse med pencilin, men uten hell. Hadde vært veldig deilig om jeg kunne få i han noe i kveld, så vi fikk litt søvn, begge to... Hilsen en trøtt mamma
grå :) Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 har du prøvd den med sitronsmak( tror det var det). moa ble helt vill etter den...
Gjest Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 jeg har gitt min 3 1/2 åring tygge paracet med banansmak, og det likte han! tok den ut av esken og spurte om han ville ha sukkertøy, men da måtte han love å ikke mase om flere siden det ikke er lørdag! det gikk kjempe bra! jeg måtte lure han litt for han hadde nettopp tatt mandlene og fått mye paracet, så han ville ikke ha medisin som han sa:)
Gjest Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 glemte å si at ikke alle apotek har de... tror jeg fant dem på allianse apotek:)
*smula* Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Knuse en tablett og blande med syltetøy?
Himmel og hav Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Har du prøvd å blande panodilen i litt saft, syltetøy, yoghurt e.l? Hvis det ikke går så kan du legge han over fanget med beina hans mellom dine, og smette stikkpilla inn. Den sklir raskt inn hvis du smører tuppen med litt salve. Det er ikke morsomt å måtte gjøre det mot barnet sitt, men han vet ikke sitt eget beste. Han blir sikkert rasende på deg for en liten stund (og det skal han få lov til å være), men vent til pilla virker og han føler seg litt bedre, da kan du snakke med han om at det var det pilla som fiksa, og at det kan være lurt å ta den en annen gang også. Av og til må man bare være litt "slem" som mamma. Jeg har tviholdt ungene mine for å rense sår, fjerne fliser og ta bort glasskår.
Oledoledoffen Skrevet 13. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2007 Tusen takk for mange gode tips!!! Skal ta meg en tur på apoteket og høre om de har piller med smak. Kjempe takknemmelig!!!! Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå