lenej :o) Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 ikke meningen å støte deg, har faktisk ikke sett det programmet selv..! men! du må huske jeg lever, har levd hele mitt liv, så er født og oppvokst i nord-norge - nærmere bestemt nord-troms, som er den delen av landet der denne gamle læsdadianske troen ennå lever i beste velgående, og det faktisk er synd å pierce seg, farge hår, høre på musikk, og se på tv! så de kristne her, etter læstadius' tro, dem har ikke tv! helt sant! Og noen av de mest ekstreme av disse troende, dem har igjen brutt ut av den norske kirke etter splittelsen i 1995, og startet sin egen menighet, dem kaller seg for De Hvite Engler. og de lever slavisk etter disse reglene, bl.a å ikke ha tv, og de dømmer alle som har, nedenom og hjem, og kaller seg de "ekte troende" - vi andre er djevelens barn. (meg der i blandt).. ja, innvikla greier det der... men! jeg er ikke sånn, og min familie er ikke sånn, men min kjære sine foreldre er læstadianere. og jeg har lært mye om dette skjønner du IKKE MENINGEN å fornærme deg på noen måte..! okei?
Northernlights Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Jeg er ikke fornærmet,jeg. Jeg vet mange pietister ikke har TV. Men å rangere dem som de "virkelig kristne", det går ikke jeg med på iallefall. Jeg var veldig pietistisk selv engang i tiden, og vet en del om Læstadienerne. Men senere i livet,så har jeg faktisk blitt mer og mer sånn at jeg tror man er FRI i troen. Jeg er fri til å gjøre alt, men ikke alt gagner meg. Skjønner? Jeg faller ikke for sånn humor pga den jeg er. Men nå har jeg ikke sett den serien,da. Så jeg bør ikke uttale meg. Men har lest litt om det,og det tiltaler meg ikke i det hele tatt.... Hadde det kun vært rumpehumor på TV, hadde jeg ikke hatt TV. Kort og godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå