Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Er i dag 29 uker på vei. For 1,5 mnd siden oppdaget de en kraftlig bilyd på hjertet mitt og henviste meg til utredning. Fastlegen min har denne tiden snakket om at keisersnitt kanskje blir et alternativ. Dette er noe jeg ikke har ønsket tidligere selv om jeg sliter en del med tanke på fødsel. Etter 2 konsultasjoner hos spesialist, siste i dag, har spes funnet en feil, men mener at det ikke vil være farlig med normal fødsel. Men for å være sikker så vil spesialisten ha en lege til til å se på det og jeg har brått fått time på Fredrikstad sykehus i morgen tidlig for innvendig sjekk. Dvs slange ned i halsen for å se på hjertet. Er visst ikke sikkert at jeg kan få beroligende eller smertestillene pga svangerskapet. Etter å ha gått med denne bekymringen i 1,5 mnd og masse tanker rundt fødsel vs keisersnitt så hadde jeg endelig begynt å føle trygghet ved et evt keisersnitt fremfor fødsel. Fordi da er ting planlagt og rolig og jeg kommer til å være ekstra bekymret i fht en vanlig fødsel pga alt som har vært med hjertet nå. Men nå blir det vel ikke sånn allikevel da. Selv om de sier at et det nok ikke skal ha innvirkning på fødsel så er bekymringen sådd i mitt hode. Nå føler jeg bare at nok er nok. Synes alt virker utrygt. Var ikke akkkurat sånn jeg trodde det skulle bli å være gravid. Men er selvfølgelig veldig glad for det. Men nå vil jeg bare bli ferdig med alt sammen og holde babyen min i armene. Takk og lov har jeg fått en time hos jordmor på Morgenrøden (jobber med redsel for fødsel o.l.) i morgen ettermiddag så kanskje de kan hjelpe meg litt. Takk for at dere tok dere tid til å lese :-)
kokosyklus Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Huff, fortsår deg så godt! Husker du skrev innlegget på 2.tri om at de har funnet bilyden på hjertet ditt. Vil ikke tro at man trenger så mye beroligende for den undersøkelsen, men de har nok garantert på litt lokalbedøvelse på den slangen. Det hjelper litt iallefall. Forstår godt at du begynner å bli lei av alt styret!
sweden ENDELIG mamma Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Vil bare si lykke til og de jordmødrene som jobber på "Morgenrød" er kjempehyggelige!
Håpefull mamma Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 ville bare fortelle deg at jeg har en medfødt bilyd, som jeg egentlig skulle vokse av meg, men det har jeg altså ikke gjort. broren min har den akkurat samme feilen, selv om de påsto den ikke var arvelig. jeg har vært til gjevnlige kontroller i alle år, og er det fortsatt. på torsdag skal jeg på ekstra ul for å undersøke om babyen min har arvet noe av dette, noe jeg selvfølgelig håper hun ikke har gjort. vet du hva bilyden din heter?
Håpefull mamma Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 hei... spør deg igjen jeg. hva heter bilyden din?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Vet ikke hva den heter jeg. Men de har nå i hvertfall konstantert at jeg har et hull på veggen mellom høyre og venstre hjertekammer som medfører lekkasje. Var til undersøkelse på sykehuset i går og svelget den fine slagen så nå er jeg ganske sår i halsen her, men jeg overlever. De mener ihvertfall at jeg kan føde på vanlig måte, men papirene mine er sendt til Rikshospitalet og jeg vil få en innkalling derifra. De hadde visst tilbud til folk i min situasjon. Tror ikke det går på fødsel, men hva som skal gjøres etterpå. Er snakk om at hullet må tettes.. Så da får jeg vel belage meg på mer venting da. Legen ringte meg i dag litt før 8 så jeg hadde ikke stått opp. Fikk dermed ikke spurt om ting jeg lurer på fordi jeg først kom på de etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå