Gjest Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Nå står jeg her med 2 pk dypfrossen laksefilet - og det står best før 26.09 på dem. Disse er kjøpt i butikken for en uke siden. Kan de brukes? Skulle jo ikke tro det gjør noe siden de har vært fryst?
LadyLuck & Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 om de ble frystfør utløpsdato går det helt greit. Fisk holder seg i frossen form i tre måneder (tror jeg det er)
grå :) Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 har du kvitteringen så ville jeg gått og klaget, men er den kasta så er ikke det farlig å spise nei. best før er bare en pekepinn om holdbarhet. ofte taper det seg bare litt i smak om det ligger for lenge
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Kommer vell mer ann på når de ble fryst? Før eller etter at de gjekk ut på dato?! Hvis de er fryst etter, var de vell alt dårlige. Har hørt at frossen mat også har begrensninger, men det er jo ikke så lenge siden 26.09 sann sett.
Gjest Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Takker - da tar jeg sjansen. gitt. Men blir litt irritert på butikken, nå skal jeg begynne å se på datoen før jeg putter det i kurven!
snartmammapåny Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 "Best før" sier seg jo slev at den bare blir litt dårligere på smak eller konsistens, men ikke farlig etter utløpsdatoen. Derimot "Siste forbruksdato", da er det fare for at varen blir dårlig etter utløpt dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå