Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 jeg har fått en sånn....... men når kan man begynne å bruke den????????????????????????? håper noen vet.....
♥ Linn venter på nr.2 ♥ Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Ifølge fysioterapauter skal ikke denne brukes i det hele tatt. Er visst ikke bra for hofter. Så om du skal bruke den ville jeg iallefall ventet til barnet sitter stødig selv.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Dette er ifølge fysio like skadelig som gåstol og skal ikke brukes. Derfor har ikke jeg brukt noe av disse tingene til noen av mine barn. Selv om jeg også syns det ser litt morsomt ut. Er jo kjedelig hvis de en alder av 30 år begynner å få problemer med ryggen fordi jeg ikke gadd å følge rådene som "alle" ga meg da de var små...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 man får beskjed om å ikke bruke vippestol men det bruker dere vel???????? jeg spurte ikke om om jeg burde bruke det ,men NÅR man kunne bruke det!!!!!!!!!!!!!!!!
♥ Linn venter på nr.2 ♥ Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Det vet jeg ikke Har aldri brukt det selv. Men inlegget mitt var ingen kritikk eller no. Om du skal bruke den så gjør du det når du selv føler det er greit..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 tja. bruker vippestol i snitt 5-10 pr dag og han er snart 4 mnd... så nei jeg bruker ikke så mye det heller... Syns det holder den tiden de sitter i bilen og der må de jo sitte fastspendt. Men hvis du virkelig føler at det er nødvendig å bruke en slik ting så vent til de er så sterke at de setter seg opp selv. i 8-10 mnd alderen...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 oki doki... dere skjønner det at min lille sønn er hoppe gæren han skal bare hoppe hoppe hoppe og skal jeg fortsette sånn så har jeg noen sabla overarmer innen jul.. hehe......... han er bare 5 mnd, men veldig sterk da............ vi får se............
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 De skal ikke begynne å ha sånn før de kan stå ALENE på gulvet og hoppe.. Da er det ikke "farlig", men heller ingen vits siden de da gjør det uten husken :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Fysioterapeuten på helsestasjonen frarådet 2 ting, hoppehuske og gåstol. Vippestol kan en bruke helt fra starten så lenge det er en som ikke gir belastning på hoftene. Hoppehuske kan nok brukes fra 3 års alderen, men det spørs om huska tåler det.
Gjest Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Ja, alle advarer, men jeg bruker den nå litt for det. Mini er knappe 8 mnd og jeg har ham i den ca 15 min av gangen. Fikk husken som er av merket Basson baby når han var ca 4 mnd. Da var han altfor liten for den. Kroppen var rett og slett for kort sånn at armhulene kom i klem. =lite blod til hender. (og jeg har en laaang gutt) Så husken min var rett og slett ikke ment på så små, men det fins kanskje andre som ikke gir samme problem. Men jeg vil anbefale å sjekke hendene, så du ikke opplever det samme....
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Den myke ryggraden til barna "krøller" se sammen ved landing og fraspark i en hoppehuske, derfor anbefales den ikke før ungen er rundt et år. Da er støttemusklene i korsettet sterke nok til å ta belastningen uten at ryggen blir skadet. Kan ikke helt sammenlignes med vippestol, der får de jo ikke noen støtbelastning...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Det er så mye hysteri på dette forumet, alt er liksom farlig nå for tiden! Rart det ble folk av oss mødrene:-) Jeg er hellig overbevist om at få ting er farlig i moderate mengder. Hoppehuske inkludert. Vi har brukt en sånn fra gutten vår var ca 6 mnd. Selvfølgelig får han ikke sitte der hele tiden, vi bruker den noen minutter av og til.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Til anonym rett over her...når et samlet fagmiljø sier at det er skadelig er det mest sannsynlig skadelig...blir ikke ufarlig bare fordi du har gjort det...
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Jaja, sikkert skadelig som alt annet. Men vi bruker også en sånn. Arvet en etter pappan sin hun. Er 7 mnd og har brukt den ca 1 mnd. Bruker den 10-15 min 3-4 ganger i uka. Om det er riktig eller feil vet jeg ikke, men ihvertfall sånn det blir her.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 Hvorfor tror mange at ide barna ler og syns dette er morsomt og de ikke umiddelbart blir skadet så er det bare tull at man blir frarådet dette... Kjenner ei som i hele sitt voksenliv har vært plaget med ryggen. Noe også hennes søsken har vært.. De brukte gåstol som barn.. Selvfølgelig vet man ikke 100% sikkert at det er dette som er grunnen, men mange av disse skadene de kan få av slike ting kommer ikke mens de er barn, men når de blir voksne. Så jeg syns dere skal tenke litt mer langstiktig. Det er litt mer enn en overhysterisk mor eller ei slitsom helsesøster som har sagt dette. Dette er noe "alle" ekspertene er enige om og det er ikke fordi de har bestemt seg for at barna ikke skal ha det gøy...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå