Gå til innhold

Vektøkning i svangerskapet (uke for uke)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fant denne og synes den var fin:

 

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefint, men husk at den er veiledende. :)

Vektøkningen vil variere i forhold til kroppsbygning og utgangsvekt.

Tror f.eks. ikke jeg trenger å gå opp mer en 10-12 kg. Men får ikke panikk om jeg går opp mer.;) Spiser som vanlig pluss litt sånn at jeg ikke går sulten, så går det sikkert bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg må bare si det, huff hadde jeg bare lagt på meg 14 kg på et svangerskap og ikke rett under 20 tallet :-( Syns det er litt urettferdig :-( Hvis vi tar 2 personer som skal ha barn, de spiser akkurat det samme under svangerskapet som de gjorde før. Ingen av dem er dårlig, men i fin form. En av dem kan legge på seg 20 kg mens den andre kan legge på seg bare 5. Ingen er vi like:-) Men det er så stusselig at man legger på seg så mye, fordi om man har samme matinntaket og trener og beveger seg likedan som før. Det er 10 år siden sist, men forbrenninga i kroppen går jo ned jo gamlere vi blir, så jeg håper på mindre kilo denne gangen. Vi får vel se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennendes å se. Jeg la på meg 15 kg med første mann. Var høygravid og veide 65 kg. Nå er jeg 14 uker og har lagt på meg 1 kg, men veier 5 kg mer enn det jeg gjorde første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pingler ass ;) La på meg flotte 26 kg jeg!!!

 

Er egentlig ikke stolt av det, men hadde bekkenløsning hele tida så blei lite bevegelse. Kunne vel strengt talt ha kutta litt på isen men....orker bare ikke gi meg restriksjoner når er gravid. Blir en heftig slankekur når den er ute.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.. =)

 

Jeg la på meg 18 kilo med første mann. Det eg jo også forskjell om en er gravid med jente eller guttebaby. Jeg var 2 kilo lettere nå når jeg ble gravid,enn med forige. Å har gått ned 2 kilo di siste ukene. Tror det er siden jeg ammer fremdeles.. (han eg kun 8 mnd) Hm, jeg har som mål å ikke gå opp så mye som i forige svangerskap, for det ble så tongt på slutten. Håper på å legge på meg ca 12 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kor spennende, mn tar d m en litn lklype salt:) e nu i 13+5 å e gått opp 2 kg. trur d e litt individuelt m vekta og variere fra person til person æ da.... mn de e jo bynnt måle BMI på kontrollen åsså, e d noen som fatter ka det e forr? syns d bynner bli litt mye pæs om den vekta til oss damene gravid eller ikke... (e litt undfervekti selv, min BMI e på 17 å alle henger seg så opp i akkorat det tallet. man e jo frisk selvom vekta ikke ligger på normalen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så mange som forteller at de er gått ned i vekt at jeg nesten følte meg litt uttafor med å ha gått opp i vekt, men ser nå at det er flere enn meg. :)

Jeg fullfører uke 14 i morgen og har lagt på meg fra 55 til 56,5.

 

Og jeg vil si meg enig med mammaimai08.

Folk har forskjellig kroppsbygning, og vekta kommer når den vil. :)

Jeg ble beskyldt for å være tynn og undervektig i mange år selv om jeg spiste som en helt. Jeg hadde luksusforbrenning og kunne spise akkurat det jeg ville uten å legge på meg. Jeg har gått opp fem kg siden da (ok 6,5) og må nå i større grad passe på hva jeg spiser for at vekta ikke skal fortsette oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøver å si er vel at så lenge man ikke vet at en tynn person har spiseforstyrrelser, så er det ingen grunn til å presse dem til å spise mer enn de har lyst til. De får bare problemer når forbrenningen plutselig endrer seg og de er blitt vant til å spise mer enn de trenger ... Har noen venner som har gått rett på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gisp...jeg er i uke 17, og veide meg for første gang i dag. har gått opp 8 kg allerede!!! la på meg 25 forrige gang, men håpte det ble bedre nå.

 

er dårlig til å trene og gå tur...føler ikke jeg får tid med en på halvannet og jobb i tillegg...-æ@ø*^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg er i uke 14 og veier like mye som min første legekontroll, har ikke gått opp ett kilo! Men skal sies at jeg har vært mye dårlig form, spist lite, oppkast, masse soving og sløving. Håper den lille får nok å vokse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 15 og veier 81kg nå.. Vil bare fortelle at jeg raste opp 10kg etter at jeg slutta å røyke, forbrenninga bare forsvant.. det er gruuusomt.. men så er det jo bedre at jeg ikke er full av røyk lenger.. slutta for ca 1år siden... Hååper at jeg ikke legger så mye på meg nå da.. har gådd opp 2kg til nå.... fra 79 til 81kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned en kilo fra første kontroll.. Men sånn er det vel når man nesten ikke får i seg mat og mye kommer i retur.. Får ta det igjen seinere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 17 nå og veier 54.7 kg. Så da har jeg lagt på meg 4.7 kg..

Helt greit det.. Gidder ikke stresse over vekten.

Spiser når jeg er sulten, men prøver å spise sunt og går veldig mye i løpet av dagen.

Er vell veldig individuelt det der med vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 17 og har lagt på meg to kg noe legen min ikke syntes vel var nødvendig siden jeg er litt overvektig, målte ikke magen heller pga litt ekstra fett

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i uke 17 og var hos legen forrige uke. Hadde da lagt på meg 1,5 kg den siste mnd og 4 kg tilsammen. Jeg sa jeg syntes det var mye men det syntes ikke legen min. Veier 25 kg mer enn jeg burde men skal allikevel gå opp 8 - 10 kg i svangerskapet iflg. legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...