Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Tenker dere på å unngå at lekene babyen får er produsert av barnearbeidere på luselønn, og at produksjon og frakt er så miljøvennlig som mulig? Vi har laget en ønskeliste til babyen der vi prøver å få ønskene så miljøvennlige som mulig, mest mulig kjemikaliefritt, osv. Bl.a. Disney-produkter kommer svært dårlig ut på sånt (se etiskforbruk.no). Men den oppfattes som "sær"... bl.a. en bestemor som elsker blonder og helst rosa rosa rosa, og har ikke noen tanke for miljø osv. Jeg synes vi får for mye! Vil heller at de spleiser på ordentlige ting som vi trenger. Noen barn har jo store berg med leker, plast og elektronikk. Jeg liker det ikke, tenker på miljø. Og at babyen ikke skal bli bortskjemt og materialistisk når h*n blir større. Tenker dere på sånt?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Ja, jeg tenker at babyen vår heller skal ha noen gode kvalitetsleker i stedet for et berg med plast. Men jeg vet ikke om det nytter å si noe til de vi får gaver av. Får heller bare takke høflig og gi de bort når han ikke leker mer med de, tror han mister interessen fort.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Synes det er flott av deg, skulle ønske jeg også kunne tenke slik...men desverre er jeg litt motsatt; kjøper mye unødvendig til lillegutt. Bra å tenke bærekraftig!!!!
Hva skjer'a?♂ Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Ja, jeg tenker på disse tingene:) Særlig når jeg handler selv...jeg føler at gaver er det den som gir som må bestemme over:)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Jeg synes det er bra at dere tenker miljøbevisst. Og synes at folk bør respektere deres ønsker. Men forstår joi også besteforeldre som har gledet seg lenge til å kunne kjøpe masse søte babyting. Vi ønsker oss også skikkelige ting til babyen vår og har skrevet opp litt spesifikt hva slags leker vi ønsker.
Mia_I Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Jeg synes det er kjempebra! Vi prøver å tenke på det, men synes det er moro med litt plast også :-) Noe som ofte funker synes jeg er å hinte til babyens beste, unngå miljøgifter osv. Virker ikke mot rosa blonder, men for leker funker det bra :-) Kan jo også være lurt å gi tips om hvor slikt kan kjøpes, hvis besteforeldre vanligvis handler på feks brio kan du si at de har mye fint på Sprell el Riktige leker (eller tilsvarende). Noen har jo også ok nettbutikker, som Nøstebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå