Gå til innhold

hva hjelper mot forkjølese for babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min(4/5 uker) har skikkelig tett nese, hoster og nyser.. hun får nesten ikke puste om natten og det er helt jævelig å høre på.. synes så synd på henne! Har nesesuger, men hun høres tett ut selv om vi hverken ser eller får tak i noe.. har hørt at det hjelper og dryppe morsmelk i nesa.. noen som vet ? eller som har tips mot forkjølelse.. så sliter hun selvsagt med å spise fordi hun ikke fpr puste.. og det går ut over puppene mine gitt. på kvelden ligger hun i mange timer av og på, spytt ut, ta inn igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt Rhinox nesedråper på apoteket og gitt henne det før amming og før legging. Det virker bedre enn både morsmelk og saltvann hvis de er skikkelig tette i nesen. Skal ikke brukes for mye og for lenge - les pakningsvedlegget. Men det er viktig at hun får både spist og sovet.

I tillegg er det lurt å heve sengeenden med noen bøker (ganske mye helling uten at hun sklir nedover) slik at hodet blir liggende høyere.

Ha det kjølig på rommet (16-18 grader) og kle heller ekstra på henne (gjerne votter også) så er det lettere å puste.

Skrevet

Nesedråpene er beregnet på spedbarn selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...