Gå til innhold

Ønsker med et barn til,men mannen min er ikke klar....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det sånn?? Snuppa vår blir to år i februar,og jeg er veldig klar for å gi henne et søsken. Mannen min derimot,sier han ikke vet om, og når, han evnt vil ha flere. Blir såret og lei meg, og forstår ikke hvorfor... men alt han svarer er -veit liksom ikke jeg...

Håper han etterhvert snur om, og håper noen her kan svare meg på dette.... Litt trist inni meg av det,men elsker han jo over alt og vi har det fint sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min var sånn. Han ville ikke ha flere. Sånn tenkte jeg også en stund, men så snudde det seg for meg. Fortale sambo at jeg vil ha et barn til og sa at jeg følte at det var litt stusselig for barnet vi har nå, å bli alenebarn. Dessuten kunne jeg godt tenkt meg 2, koser meg masse med barnet vi har.

Først sa han nei, så gikk han over til "ja, men ikke enda".

Har ikke mast på han, vil ikke mase på meg et barn liksom. Men for et par mnd. siden fortalte jeg han at jeg fortsatt kunne tenkt med et barn til, og at jeg ikke ønsker at det skal bli så stor aldersforskjell mellom dem, at vi blir fort ferdig med småbarns-perioden. Og da var han helt enig. Så nå prøver vi.

Det jeg ville frem til er at du kan jo fortelle han hvordan du har det, hva du har lyst til. Men ikke mas, det er det verste mannfolk vet om : ). Og, ja, det er mulig for menn å snu helt om : )

Lykke til.

Skrevet

Hei!

Har det akkurat på samme måte som deg... snuppa vår blir også 2 år i februar og jeg har faktisk ønsket meg et barn til siden i fjor høst. Mannen min ville overhodet ikke da på det tidspunktet!

Jeg sa i våres at jeg fortsatt ønsket oss et barn til og han mente da at han kanskje kunne tenke seg det etterhvert, men da vil han at vi skal flytte og få oss et større sted og bo først - noe jeg sa meg delvis enig i.

Så sa jeg for noen uker siden at jeg fortsatt har lyst på en til og da mente han at vi fortsatt burde ha flyttet først, og for å få det til må jeg ut i jobb igen (vært hjemme nå i 2 år) - så nå ser jeg meg om etter en ny jobb på hjemstedet mitt og jeg tråler boligannonser på finn.no og håper at mannen min vil imøtekomme ønsket mitt om å få flere barn ganske snart.

Har hatt lyst på flere barn i over 1 år nå, så jeg håper han fortsatt vil ha ett barn til om en stund. Synes på en måte at det er litt trist å gå så lenge å vente, men vi er jo to om det og vi må jo ville det begge to. Vi er ellers gift og er veldig lykkelige =)

Lykke til da, hvem du nå enn er, hehe =)

Skrevet

vi har egentlig vært enige helt fra starten av at vi ikke skulle ha så stor aldersforskjell.. tror nok egentlig at han sikkert kunne ventet lenger med å prøve. men jeg "maste" litt... ( bare spurte litt innimellom om det) og han gikk med på å prøve igjen. nå er jeg 16 uker på vei og vi gleder oss like mye begge to. blir akkurat 2 år i mellom våre

men det skal sies at da vi skulle ha snuppa så maste jeg og maste og maste på at jeg ville ba baby. men han ville ikke ha før enn på en god stund.. det som hjalp var at jeg ikke snaket om det på en stund.. så plutselig spurte han om vi skulle prøve på en baby ..så ta det med ro.plutselig sitter du der høygravid :)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter, og godt å høre vi er flere i samme båt:-)

Tenker også at jeg ikke skal "mase", for det er det verste han veit, men heller spørre litt innimellom. Skal prøve å få tatt en skikkelig samtale en kveld, men han er ikke så god på å snakke om følelser desverre.... Men jeg kan jo si litt hva jeg mener og føler, så får vi se om han snur om etterhvert.

Tenkt også sånn, at det kanskje er litt tidlig for han å se for seg en liten baby som krever alt igjen, selvom vi har vært veldig heldig med lille snupp. Hun har ikke vært kravstor, men jeg har vært endel engstelig pga ting som skjedde under fødselen og ergo i tiden etterpå. Kanskje han syntes det var en påkjenning å se meg sånn, selvom han ikke sier noe om det???

Ja, ja mannfolk (noen iallefall:-) ) er ikke som oss på det følelsesmessige plan bestandig, og vi får ta tiden til hjelp!

Ser du over her har ei som er ett døgn eldre enn min, og lykke, lykke til med prøvingen! Krysser fingrene for dere, og håper min mann snur om etterhvert.

Klem fra meg til dere:-)

Med nick denne gangen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...