Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært til Osteopat med babyene sine pga søvn problemer?

Leander har Kiss og sover dårlig dag og natt. Leste et sted at behandling hos Osteopat kunne hjelpe på søvnen.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har KISS og ikke er behandlet, så cør du ta han til manuell terapeut først, for å behandle det. Sønnen min hadde låsninger i nakke, rygg og bekken og fikk manuell terapeut til å "knekke" han opp. Deretter gikk vi til osteopat for å rette opp skjevheten i hodet, han var helt flat på den ene siden. Det har blitt veldig bra.

Tror ikke osteopaten behandler unger med KISS uten at barnet har vært hos manuell terapeut, vetom et barn som ble henvist til "knekking" før osteopat.

Skrevet

Han har vært under behandling siden han var 6 uker (er nå 6 mnd), men søvnen har ikke blitt noe særlig bedre. Bygynner å bli rimelig sliten.

Skrevet

Stakkars! Så i et annet innlegg at han var overbehandlet :( Men prøv osteopat, det skader nok ikke. Osteopaten vår påstår iallefall at han kan fikse det meste: skjeve hoder, urinveisinfeksjoner osv. Da bør de jo kunne hjelpe med søvn også.

Skrevet

Om du føler at behandlingen ikke funker, så syns jeg du skal bytte manuellterapaut/fysio. Vi gjorde jo det og fikk et HELT annet resultat!

Vil du fortelle meg hvor du går...?

Men jeg tror ikke osteopaten vil skade akkurat!

Stakkar deg, sliten du a!

Klem fra meg til deg!

Skrevet

Føler forsåvidt at behandlingen virker ( har kun vært en gang hos manuellterapeuten),han har ingen smerter og er ganske tidlig motorisk, men søvnen er ikke blitt bedre.

Går til en manterap i Bergen som heter Elin Fossland. Hun har hospitert hos Ute Imhof så jeg håper hun har kan faget.

Vi hadde egentlig time nr 2 på mandag som var, men da tok jeg feil av klokkeslettet, så vi kom en time forsent. Fikk ny time førstkommende mandag.

Ringte osteopat i dag. Fikk time 27 november....

Blir mange lange netter å vente.

Skrevet

lykke til leandermamma! håper dere blir kvitt søvnproblemene!

superdupermamma: har dette med skjevt hode blitt bedre?? dattera mi er ENORMT skjev i hodet (det "verste" fysioen hadde sett, he he), og helt flat på den ene sida av ansiket også. hva gjør ostepaten?

Skrevet

Han har blitt kjempefin, man kan fortsatt se at han er litt skjev i hodet og ansiktet, men ikke på langt nær så ille som han var. Vi har holdt på i ca 6 mnd, med 5 behandlinger. Osteopaten fant en låsning i skallen, slik at "skalleplatene" ikke fikk vokse og utvide seg som normalt. Jeg anbefaler osteopat på det varmeste.

Skrevet

takk:-) lagde en egen tråd jeg, visste ikke helt om du kom til å kikke innom her igjen;) men hva gjør ost. sånn helt konkret?

Skrevet

Hmmm.... Ja hva gjør han... Litt vanskelig å si egentlig. Han "låste opp" en låsning i skallen. Tobias lå på ryggen, og han holdt rundt bakhodet og fant låsningen. Knipset litt på nesen(!) Det hele tok 5 minutter (for hver gang) og det virket ikke som om han hadde det vondt. Skal til siste behandling i desember, da er han straks 1 år.

Skrevet

Ja, det er lenge - 14 dager... Men plutselig er vi jo der! ;-)

Skal vente med deg jeg!

Håper dere får en god natt, klem fra meg og vesla til deg og Leander!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...