Gå til innhold

Noen andre som har barn med spisevegring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vår situasjon ganske annerledes enn de fleste, men jeg må spørre allikevel...

Jespergutt nekter plent å spise enkelte dager. Noen ganger går det ganske greit, og han får i seg den mengden han trenger (med litt tvang).

Men de siste dagene har han fått i seg 450-550ml mm i døgnet. Noe som er alt for lite.. (han bør spise i underkant av 800ml)

Kjemper en hard kamp for å unngå sonde, vil så gjerne at han skal spse selv. Men han har tydeligvis spisevegring..

Vi gir han også fm85 i melka (tilskudd som inneholder kalorier og karbo etc), og pga den går han opp i vekt selv om han får i seg lite.

Vi er jo på sykehuset, og de sier bare "da blir det sonde". Men jeg vil så gjerne at Jesper skal spise selv. For han kan det jo, han suger bra, og når han først er sulten spiser han et godt måltid.

Er så redd at han glemmer hva det vil si å være sulten og spise selv om vi gir han sondemat. Synes det er så lettvindt å gi han sonde.

Og ikke bare det, han ser jo mye sykere ut også. Jeg vil bare i det minste kunne se på gutten min uten at jeg stadig blir minnet på at han er veldig syk. Sonde forsterker det inntrykket.

Han har hatt sonde en uke før, og det gikk jo greit sånn vektmessig sett, men det var vanskeligere å få han til å spise selv etterpå. Man glemmer jo hvordan det er. Han er jo bare 3,5 mnd..

Trenger noen erfaringer, eller tips råd?

(ellers er det intet nytt med godgutten vår. Han har mange anfall hver dag, og medisiner virker ikke foreløpig...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Jenta mi er nå 6,5 mnd og hun har aldri vært noen matbaby. Spiste alltid for lite melk i forhold til det hun skulle ha. Jeg telte ml til den store gullmedaljen. Men tulla gikk så smått opp i vekt for det. Alltid vært slank men er hvertfall ikke radmager. Sovet godt om natta siden hun var 2 mnd, så kan ha noe med det å gjøre kanskje. Ikke vet jeg.......

Problemet her er at tulla ikke har tålmodighet til å drikke melk. Det går greit med fast føde nå men brukte tid på å venne henne til det også. Når det gjelder melka så brukte vi dr. Brown flasker og byttet til 6 mnd. tuter når hun var bare 4 mnd. Det hjalp veldsig for da fikk hun i seg mer på den tida hun "gadd" å ligge der med flaska. Kanskje det er noe for dere?

Ellers så vil jeg bare si at jeg føler med deg. Ikke lett når babyen ikke vil ha mat. Situasjonen din er nok ganske aneledes siden dere er på sykehus. Babyen din er veldig syk? En mors største mareritt :( Sender masse gode tanker til dere da og håper ting ordner seg for dere...

Gode klemmer fra oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...