Gå til innhold

SKUFFA ! ! ! (samme som slanke)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos JM i dag, viste vekten var litt mye, men har også gnske lavt blodtrykk.

Så har fått totalforbud for sukker, og skal holde meg til lett meieriprodukter.

Fikk også beskjed om å spisefettfattig (gjerne slankende) mat, uten at hun spesifiserte noe mer.

Her i huset går det en del i hamburgere etc, så jeg trenger litt hjelp til å sette opp en meny etc.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjedde her nå da? jaja.. hang seg opp litt for meg her, så det ble posta to ganger..

Skrevet

Må ærlig si jeg er ganske deppa i dag, så mest lyst på burger og brus.

Hem som må sanke seg når de er gravida da?!

Skrevet

det er jo ikke snakk om slanke seg, men kanskje å spise litt sunnere, jeg var ikke slik i graviditeten, men vi forstår jo at det er derfor vi legger på oss mer også, du kan jo spise govt brød til frokost, med juice, middag kan du jo lage noe ris, kyllingfile med salat med vann. det er bare slike små ting som skal til, ikke spise burger til hvert måltid;)

men lykke til vet hvor vannskelig det er, men husk det skal av etter fødsel, ikke kjekt i det hele tatt;)

Skrevet

jeg kaller det nå slanking når jeg må "stillsette" vekten eller aller helst gå ned noen kg

Skrevet

Både du og babyen har godt av å spise et sunt variert kosthold, slik som alle andre har godt av det. Du vet jo godt at hamburgere ikke er spesielt sunt?

Det må jo være en grunn til at JM fortalte til deg at du burde gjøre det. Så får du heller spise sunt og godt noen måneder, for om ikke for ditt beste så ihvertfall for babyen.

Spis lite og ofte, de er ikke å vanskelig som enkelte skal ha det til. Masse grønnsaker og frukt!

Skrevet

Jeg tror også at det er snakk om å spise litt sunnere. Spess hvis det går i en del hamburgere og sånn hjemme hos dere.

Best med mest mulig variert kosthold. Frukt, grønnsaker, grovt brød, kokt skinke(magert), annet magert pålegg.

Hva med å spise sunt i uka, for så å skeie ut med hamburger på lørdager? bare et forslag :o)

Skrevet

Det er jo ikke snakk om slanking når en går gravid, men det er snakk om et sunt og næringsrikt kosthold. Det har både vi og babyene våre godt av, da babyene tar mye næring for å vokse seg store og sterke.

Stemmer også for å spise ofte. Kjøp inn frukt, skjær det i biter og legg på et fat på bordet. Etter vi begynte med det her hjemme har vi spist mye mer frukt enn om det ligger i poser på kjøkkenbenken.

Skrevet

Har selv en venninne som fikk samme beskjed som deg forrige gang hun var gravid. Hun spiste usunt og drakk mye brus. Hun gikk ned på slutten når hun skerpet kostholdet og var veldig glad for at JM faktisk hadde sagt til henne på skarpen så hun slapp å gå ned så mye etter födselen (det er ikke enkelt det heller).

Tenk på at du får i deg nok fiber (det metter), spis frukt og drikk vann hvis du blir sulten mellom måltidene, men viktigst av alt; unngå godterier og söte drikker!

Lykke til :-)

Skrevet

www.vektklubben.no

Grete Roede sin vektklubb, egne klubber for gravide. Her står alt som man trenger å vite om kosthold.

Gratis å være medlem. kan legge inn det man spiser og beveger seg, så får man vite antall kcal.

Kjempe bra side!!

Skrevet

Hvor mye har du gått opp???

Startet på 65 og er nå snart på 90! Har spurt både jordmor og lege om dette kan ha noe å si på barnet (om det blir større enn nødvendig) og generelt helsemessig, men de sier jeg ikke skal tenke på det. Var slank før graviditeten og er 175 høy så jeg ser ikke smelltjukk ut nå, men likevel, 25+ er mye når jeg har 4 uker igjen! De siste to har kommet på ei uke! Håper det er en del vann.. Spiser sunn mat, men spiser nok mer enn nødvendig, men ikke så lett å unngå kiloene når bekkenet lenker en til sofaen...

Skrevet

Det er også mulig å laste ned et program som heter "mat på data" fra nettet. Her kan du se hva behovet ditt er, legg inn hva du spiser og se hvor mye du får i deg av ulike næringsstoffer.. osv..

Skrevet

Som flere har sagt er det jo ikke nødvendigvis snakk om å slanke seg, men å spise litt sundere. Og burgere kan jo være veldig sunt da! Du skal bare lage dem selv istedet for å kjøpe dem:o)

Kjøp fettfattig og godt kjøtt og mal selv til kjøttdeig, bland i krydder du selv liker, evt noe hvitløk og parmesan. Stek i olje, og legg til masse grønt:o)

Lykke til:o)

Skrevet

drikker ikke mye brus, og selv om jeg er glad i burgere,spiser jeg faktisk variert ogsundt.

Spiser mye grovt brød,grønnsaker og frukt, men kan også drikke col etc.

Var 68 da jeg ble gravid, er 80nå.

Men skrev dette for å få tipsikke for å bli"pekt" på og rakket ned på

Skrevet

Skjønner at det ikke er lett å endre et etablert spisemønster! Noe som kan gjøre det lettere å spise sunt er å sette opp middagsplan og skrive handleliste og så gå på butikken kun 1-2 ganger i uken (når du er god og mett). Vi gjør det for å spare tid, men det er ikke tvil om at vi blir utsatt for færre fristelser da - og så blir vi kvitt litt mindre penger også.

Enkle tips er å servere rikelig med grønnsaker til middagen, ikke bruke farseprodukter (dvs karbonadedeig istedet for kjøttdeig), lyst kjøtt istedet for rødt kjøtt, kokt eller ovnsstekt fisk. Masse godt å kose seg med. Grete Rhoede sine hjemmesider kan du finne mange gode oppskrifter og på slankenett.no. Men stort sett så hjelper det bare å tenke gjennom hva man spiser, vi vet det jo egentlig... Lykke til med kostholdsendringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...