Slalotte Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Rett etter jeg satt her på BIM i går så gikk slimproppen min og jeg har hatt "nedpress" (hvis det er det det heter) i 5 dager nå.. Kan det være modningstegn? Eller betyr nedpress at hode har festet seg? Hvor lang tid tok det fra deres slimpropp gikk og til da dere fødte? Håper på masse svar.. Klem..
jan.mam Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Ved første mann gikk slimproppen dagen før jeg fødte, men det tror jeg er svært forskjellig. Kontakt jordmor eller lege. Lykke til
Mooncake Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Tja, det kan være... Hos meg gikk proppen 4 uker før termin når jeg ventet første.....og jeg ventet og ventet og ventet og VENTET i 4 uker før det var i gang. Det var laaaaaang ventetid. Fødsel kom på termindagen. Rådet mitt er å forsøke å ikke tenke på det (vet det er j... vanskelig), barnet kommer når det er klart.
Gjest Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Slimproppen kan gå, og så danne seg på nytt. Dette har ingenting å si for hvor nærme fødsel du er. Får håpe at du går noen uker til. Beste er å føde så nærme termin som mulig )
Tredjemann på vei :D Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Nedtrykket kjenner du når hodet fester seg og muligens i tiden etterpå frem til fødselen. Slimproppen kan gå flere uker før fødselen. Hvis du er førstegangsfødende fester hodet seg gjerne rundt 4 uker før termin/fødsel tror jeg, men alt kan variere vet du. Du vil ikke finne noen fasitsvar som gjelder for deg her, jeg sier kun det jeg har lest:-) Hos meg gikk slimproppen på morgenen før dagen før fødselen (dvs. den gikk morgenen 6.nov. og gutten ble født 00.32 natt til 7.nov, så et halvt døgn i forveien da) Du må bare ta det helt med ro og lade opp så godt du kan i tiden fremover, for man vet aldri når fødselen begynner, men når den begynner kan jeg love deg du vil kjenne det! :-) Lykke til! (bare på besøk her jeg, hører til på 2.trimester. gravid med nr.2)
Slalotte Skrevet 13. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2007 tusen takk for alle svarene!! jm sa at det kunne skje innen 2-3 uker men når det kunne hun ikke si for sikkert.. Klem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå