Gå til innhold

Hvordan er din "mammadag" ? (inspirert av bladet mamma)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare det hadde vært litt gøy å høre hvordan andre har det i hverdagen.

Jeg er mamma til to gutter, en på 3 år og en på 6,5mnd. Min mammadag er sånn ca slik:

05.00: Minsten våkner og vil ha pupp. Prøver å få lagt ham igjen, noen ganger går det andre ganger står vi opp..gjesp..Tar meg en dusj for å våkne.

07.30: Eldstemann våkner, han vil stortsett ha mat med en gang så vi spiser frokost i 8 tiden. Minsten får pupp igjen og sover ca 45 min. Imens lager jeg matpakke og kler på eldstemann og meg selv.

09.15: Drar i barnehagen med eldstemann er hjemme ca 30 min seinere. Når vi kommer hjem bruker minsten å ligge litt alene og leke mens jeg tar litt husarbeid. Så koser vi oss litt sammen.

11.00. Minsten spiser først så spiser jeg mens han ligger å leker litt.

12.00. Vi drar på mor og barn trening, eller går tur. Så gjør vi noen ærend, handler ol. før vi henter eldstemann i barnehagen ca. 15.00. Minsten sover stortsett i bilen eller i vogna, er vi hjemme sover han 1 times tid.

16.30. Kommer pappsen hjem og vi spiser middag alle sammen. Så leker vi litt sammen 1 times tid før bartnetv begynner. Da får minsten grøt og så er det inn på badet med ham og han gjøres klar for natta.

18.40 Minsten får pupp og legges, Eldstemann går på badet og ordnes for kvelden og han legges stortsett i 19.00 tiden, enten så leser jeg eller pappan.

19.30: barna sover og jeg rydder litt ol. før jeg koser meg med tv, strikking e.l Eller jeg prøver å være fornuftig og gjøre litt skolearbeid(tar noen kurs gjennom NKI)

23.00 natta....

Det er jo ikke helt likt hver dag da, menn sånn ca,, (:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber turnus og har liksom ikke så mange faste kl.slett....

Skrevet

Nå er jeg så heldig at mannen min og jeg står opp med ungene annenhver dag. Han er selvstendig næringsdrivende og kan starte dagen når han vil som regel. Men jeg tar en dag som jeg står opp da : )

ca kl 7. Begge guttene våkner, MInste gutten er 9 mnd. Eldste blir 3 i januar.......... Går rett på badet og steller oss alle 3.

07.30.... går opp og setter på kaffe. Lager frokost til begge ungene. Eldstemann får se litt tegnefilm. Så leker vi, leser bøler og slapper av hjemme en stund.

09.30........... Mannen min kjører eldstegutten i barnehagen. Jeg legger lillebror ute i vogna. Da spiser jeg frokost, drikker kaffe, sitter på nettet, leser avisa og rydder hus, vasker klær osv

11.30. Lillebror våkner og får litt lunch.

12.00. Drar på butikken. går tur, drar på besøk, til byen og andre aktiviteter.

mellom 14.00 og 15.00 Henter vi storebror i barnehagen.

ca 15.30 sover Lillebror en liten lur, mens vi lager middag og leker inne.

16.00 Spiser middag.

Frem til kl 18 gjør vi ulike ting hver dag. Får besøk, drar på besøk, går tur, leser bøker, leker på gulvet osv.

18.00 Barne TV

18.30 kveldsmat

19.00 går på badet og tar kveldsstell

19.30 Begge ungene er som regel i seng !!!

Skrevet

Mellom 09-10 våkner Daniel.

Står opp, skifter klær og lager mat.

1100 er det utetid. Leker ute frem til 1300-1330.

Da går vi inn og spiser mat, så får han flaske og legger deg i senga/vogna til å sove. Enten går jeg på tur eller slapper av hjemme foran datan.

1530 våkner han, sitter på fanget og koser gjennom Home and Away.

1600: Middag

1700: går på butikken, leker ute igjen, eller slapper bare hjemme om jeg ikke har noen ærend.

1930: Da begynner vi å slappe av.

Ser på hotel cæsar, mens han leker på gulvet.

2000: Kveldsmat

2030: Kveldsstell

2100: I seng

Skulle egentlig vært ute idag, men han er litt småsjuk og det er så kaldt her så tar ikke sjansen på at han blir verre stakkars!

:)

Jeg blir sittende oppe til klokka nærmer seg ca 01-02 (de fleste kveldene/nettene....;p )

Skrevet

hmm...

08.00 - 10.00 - mellom der våkner mini, og han taes opp, stelles og kles på.

så leker vi.

11.00 - 13.00 - mellom der så blir mini trøtt, og vil sove. har vi ærend ute, så triller vi. har jeg ting å gjøre hjemme, sover han på rommet sitt. Nå sover han på rommet sitt.

han sover mellom 2 og 3 timer..

da gjør jeg ting hjemme. syr, husarb, eller, som idag, baker! og sitter på nett. kansje får eg spist. bruker å spise frokost nå..

mini våkner 14.00 - 15.00, ca.. å får middag.

så lager jeg middag ferdig til klokken 4, så spis eg å min kjære.

ser på tv.. scrubs og 70-tallet. leker med mini, legg han kl 7 for natta. koser meg med mine ting, syr for det meste. må få gjort det mens mini sover så.. når han er våken så leker jeg med han. å er egentlig bare lamme han da.

gjør eg husarb, tar eg han med, å har han rundt beina mine å leker. :)

Skrevet

06.00 Mini våkner og får komme inn i sengen med oss, får en flaske melk..

07.30 Pappaen går på jobb, vi står opp og lager frokost

07.45 - 08.30 Spiser frokost, leser bøker, leker

08.30 Dusj og bad - lek etterpå mens jeg rydder opp etter frokosten

10.00 - 12.30 Da er vi ute, enten på lekeplass, kafé, mater endene osv Spiser som oftest lunsj ute, ellers går vi hjem litt tidligere og spiser

12.30 - 14.30 Mini sover

14.30 Leker litt før vi lager middag - han dekker på :o)

15.30 Pappaen er hjemme og vi spiser middag

16.30 - 18.00 Ut på tur, hjemme å leker, handler, besøk hos venner eller familie osv Avhenger litt av været.

18.00 - 19.00 Kveldsmat og stell, leser bok, får flaske med melk, synger nattasanger -natta

19.00 - 23.00 ser på tv, trener, besøker venner, er på kafe osv osv

23.30 Zzzzz

Skrevet

Har to gutter på nesten 3 og 1 1/2, pluss at jeg har to dagbarn på 2 1/2.

05.30- 7.00 En eller annen gang mellom de klokkeslettene våkner lillebror, tar han først inn i senga og får litt pupp.

7.30 Spiser frokost og kler på oss

Unga leker mens jeg gjør litt husarbeid

10.00 Ut å gå tur eller leke

11.00 Lunsj

11.30 - 12.30 sover stortsett alle sammen

Leker inne eller ute

14.00 Lite måltid med frukt ol.

Mere lek inne eller ute

16.00 Middag

Handling, på besøk eller får besøk

18.00 Barne tv

18.40 Spise kveldsmat evt. bade også er de stortsett i seng til 19.00

Jeg gjør unna det som må gjøres av husarbeid også ser jeg på tv, leser, treffer venner eller sitter på datan.

Sambo jobber MYE om dagen, så når han først er hjemme henger han på våre rutiner.

Skrevet

ingen faste klokkeslett, men dagen består stort sett i mate unger, løpe etter unger, og trass trass trass trass trass trass trass......og ja,, glemte trass...........:-(

Skrevet

min dag er omtrent sånn,

er alene m jente på 2 og gutt på snart 3 mnd

06.30-07.00; minstemann våkner, kanskje snuppa og.

steller barna og tar meg en kjapp dusj

07.30-8.00; frokost, så er det litt barnetv og leking mens jeg ordner oss ferdig

09.30 ca; kler på oss og kjører snuppa i parken

10-14.00; handler, vasker klær og hus, og diverse diverse

14.00; henter snuppa i parken, hun sovner ofte på vei hjem

15-16.00; lillegutt sover litt, vi lager middag og leker

17.30; bader og i pysj før barnetv

18.00; barnetv

18.30; kveldsmat

ca 19.00; snuppa legger seg

19.00-23.00 ca ; koser meg m lillegutt, rydder litt, ser på tv

minstemann sovner ca 22, jeg legger meg 23 ca.

Sånn er det stortsett hver ukedag her! I helgene prøver vi å finne på litt, og snart stenger parken, så da får jeg fullt opp hele dagen! dagene går i ett ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...