Gå til innhold

Slutte med nattpupp... Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Selma får enda nattpupp, 9,5 mnd, og nå tror jeg at det er på tide å slutte.... Noen andre som enda får?? Har en følelse av at vi er de eneste som driver med sånt med så stor baby?!

Noen som har tips til hvordan vi skal gå frem? Har jo aldri gjort dette før;o) Bør jeg sove på et annet rom? Bør hun aldri få pupp i senga mer? Hvor lang tid har det tatt for dere? Osv osv.. Glad for mange svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare gi småen,klapp på hodet og smukken uten å ta hun opp(hvis hun er frisk,ikke feber eller bæsj i bleien) vi brukte en mnd men har han på samme rom

Skrevet

Oj det var en stund da... Må være topp motivert da:-) TAkk for svar!

Skrevet

Vi holder på med nattpupp enda, og tassen min er 10 1/2 måned....nå er vi igang med avvenning da, og jeg prøver å bare stryke ham litt på ryggen, gi smokk og kose litt med ham når han våkner om kvelden/ natta, men det har egentlig ikke fungert så veldig bra ennå. Spørs om mannen må trå til litt mer, men gutten er skikkelig mammadalt da, så tror nok det kan bli noen tårer og tenners gnissel....Uff, synes ikke dette er noe gøy, men om 2 uker skal mannen min og jeg reise bort ei helg, så da bør han jo være avvent med nattpuppen.

Skrevet

Hei. Gutten vår er 8 mnd, og vi har nå vært ei uke uten nattpupp. Gruet meg veldig til dette, men det gikk jo bare fint og raskt for vår del, heldigvis. Det vi gjorde var følgende:

- Vi byttet først side i dobbeltsenga, slik at pappa lå ei uke nærmest han og tok han først når han våknet. En slags buffer. Gikk ikke så veldig bra. Tok ikke vann, eller sutt- kun pupp, pupp, pupp.

- Så flyttet jeg på et annet rom et par netter. Pappaen tok seg av gutten når han våknet på natta. Jeg hørte han skrek litt, men la seg faktisk ned fortere enn jeg hadde fryktet. Pappaen vugget litt oppå dyna, fordi han har aldri tatt smokk. Da sovnet han kjapt igjen....

- Nå sover han rundtm dvs. fra kl. 19.00 til mellom 4.30- 06.00. Dersom han våkner så tidlig som 4.30 får han pupp fortsatt. Det er tross alt mange timer siden han spiste sist... Synes han er kjempeflink, og det er til å leve med i forhold til all den nattamminga som var... Masse lykke til !!

Skrevet

Takk for det;o) Noen flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...