Gå til innhold

Slutte med nattpupp... Tips?


selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Hei! Selma får enda nattpupp, 9,5 mnd, og nå tror jeg at det er på tide å slutte.... Noen andre som enda får?? Har en følelse av at vi er de eneste som driver med sånt med så stor baby?!

 

Noen som har tips til hvordan vi skal gå frem? Har jo aldri gjort dette før;o) Bør jeg sove på et annet rom? Bør hun aldri få pupp i senga mer? Hvor lang tid har det tatt for dere? Osv osv.. Glad for mange svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi slutta med nattpuppen for ca 2 mnd siden, da var junior ca 8 mnd, og det gikk langt bedre enn forventet.

 

Vi la det til en helg slik at mannen kunne trå til og ta de to første nettene. I og med at vi (fortsatt) bor i toromsen, så sov jeg på samme rom, men det kan nok være en fordel å sove på et annet rom, i hvert fall med tanke på nattesøvnen:) Første natta våknet han som vanlig og ville ha pupp, men fikk smokk, kos og nærhet av pappaen i stedet. Etter litt gråt, sutring, klaging og kjefting roet han seg rimelig raskt. Vi valgte å ikke gi flaske med vann eller noe annet som erstatning for puppen, men har hørt om de som har gjør det. Pappaen måtte opp en gang til i løpet av natta, men så sov småtten til morgenen. Natta etter våknet han en gang, og roet seg fort da pappa kom og ga kos. Neste natt etter var det min tur og for å ikke lukte så mye melk tok jeg på meg en av gubbens brukte t-skjorter. Etter tre netter gikk det greit, men junior har en uvane med å våkne og krabbe rundt i senga, så jeg er fortsatt opp noen ganger og brer på han og gir han smokken, men nattmatservicen er stengt:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta med nattamming for et par måneder siden. Hun begynte å våkne tidligere og tidligere for å få pupp, samtidig som hun ble flinkere og flinkere til å spise grøt om kvelden, så jeg skjønte at det bare var kosen hun var ute etter.

 

Sambo hadde det travelt på jobben på den tida, så det ble til at jeg gjorde jobben med avvenninga selv, gadd ikke vente på at det skulle roe seg.

 

Og det gikk overraskende bra. Gråt en del de første nettene, men var ikke hysterisk, og roet seg etterhvert. Etter to-tre netter var det som om hun ikke forventet mat lenger når hun våknet om natta, hun bare trengte hjelp til å sovne igjen med smokken.

 

Så gikk det noen uker hvor hun sov litt lengre hver natt før hun våknet for første gang.

 

Den siste uka har det faktisk vært noen netter der hun har sovet helt rundt, og vi har begge kunnet ligge i vår egen seng hele natten. For en lykke! Men har ikke stabilisert seg helt ennå, hun våkner noen netter innimellom.

 

Så mitt råd er å komme i gang med avvenninga så snart det passer. Det er litt jobb, men resultatet er så bra! Og det må jo være deilig for babyen også å sove så lenge, merker at hun er uthvilt og glad de gangene hun har sovet rundt.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vi sluttet med nattpupp da han var ca 8mnd, jeg la meg på et annet rom i 2netter, så pappa ga han vann og smokk. Det funket helt greit, når jeg kom inn igjen, la jeg meg på andre siden, slik at det var pappan som ligger nærmest sengen til gullet, så hvis han våkner får han vann og smokk av han. Funker bra for oss, morgenpupp fra 5.30-6.00.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...