Gå til innhold

Flere som har hatt hypermesis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har jeg kommet meg sånn passe på bena igjen..

Blir leeeenge til neste gang!

Går til kontroll hver 14dag nå, er 14uker på vei!

Flere som har vært skikkelig dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at du har en alvorlig form.. har samme diagnose som deg, men har nok sluppet litt billigere unna! Riktignok blir det leeeeeeeenge til nestemann, men har alt begynt å fortrenge hvor ille det egentlig har vært!

Har vært drit kvalm stort sett hele tiden frem til uke 12. Nå er det mer stress-betinget. Gjør jeg nok, blir jeg dårlig. Er også svært trøtt, og bare generelt i ulage. Skal til legen igjen om 2 dager, og er usikker på hva jeg skal foreta meg. Ønsker veldig å begynne på jobb, men vet at det vil kreve enormt av "overskuddet" mitt. Orker jo netsen ingenting her hjemme. Mannen min ble nesten litt sur når jeg sa at jeg ville begynne på jobb igjen snart, for han mener at jeg først bør ta vare på megselv. (Noe jeg ikke har klart

særlig bra til nå..).

Så nå er jeg usikker.. kanskje jeg får bruke kreftene på megselv, og bli bedre isteden. Hadde uansett ikke blitt mer enn et par timer i uka på jobb.

Skrevet

haha, morsomt å se at dere begge sier det blir lenge til neste gang. Jeg var dårlig alle 9, og spydde helt til gutten var ute (fødte i juli i år). Nå er han 4 måneder, og jeg har skikkelig lyst på en til. Vet at jeg var dårlig som fy, men lykken over å få barn overskygger alt. Har dog bestemt meg for å vente til han i alle fall er et år, for det vil være umulig å amme og ta vare på både sønnen jeg har og en ny baby i magen dersom jeg skulle bli like dårlig neste gang.

Eneste jeg kan trøste med er at selv om jeg var dårlig hele veien, så ble det lettere å leve med jo lengre ut i svangerskapet jeg kom, og

kvalmen forsvant helt i det han var født. Og ikke minst: under selve fødselen kjente jeg null smerte mens jeg kasta opp. Spyinga var et behagelig avbrudd ;)

Masse lykke til videre, jeg lover at det er verd det!

Skrevet

Jeg har hyperemesis, og har vært skikkelig dårlig. Er 16+6 i dag, og har nå gått 5 dager uten å kaste opp!:)

I begynnelsen (fra uke 7) var jeg så syk og holdt på så lite at jeg fikk frist fra torsdag til tirsdag av legen på å få ned noe mat, ellers ble jeg innlagt. Jeg greide det med et nødskrik...

Jeg tenker også at det blir lenge til neste, men man vet aldri hvor fort man glemmer... :) Tror nok angsten for å bli så syk som jeg var kommer til å ligge friskt i minnet ei stund fremover. Jeg synes også denne tiden har vært tung psykisk, og jeg har strevd litt med dumme tanker og ting som har gjort at jeg har fått dårlig samvittighet over å tenke sånn. Hvis dere skjønner...

Men nå er jeg såvidt tilbake i jobben min som lærer igjen, og jeg er i stort sett grei form. Det er nok viktig å ikke starte på for tidlig, og ta det gradvis. Man skal kjenne etter hva kroppen sier, så hvis min sier stopp så stopper jeg momentant:)

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe i morgen, etter å ha vært sykemeldt i 10 uker. Var også innlagt i 2 uker. Er veldig spent på hvordan det blir å jobbe igjen, jeg blir veldig fort sliten!

Og jeg tror nok dette blir sistemann, ja.

(Ikke bare pga kvalmen, da.)

Skrevet

hyperemesis her åsså ....for andre gang!!! :(

og denne gangen blir siste gangen,si ka dåkker vil!

kroppen min klare ikkje en gang te,og æ tenke som så:

Ska være fornøyd om æ får to barn...mange som ikkje har nån!!!!

E 13 uke i dag og nu begynne livet se litt lysere ut,men det har vært tøft!

stakkar de som har sin første kvalme dag i dag... huff

Skrevet

har vært sykemeldt i 8 uker pga dette. skal svært lite stress til (det å stå opp, dusje, rekke bussen til jobb er nok egentlig) før jeg ligger å hyler på elgen for alt jeg har.......

men er ikke bare det at man spyr som er ille da, det er det at man får den der influensalignende/sykdomsfølelsen i tilegg.....sliter en skikkelig ut, og tapper en for alt en har.....

vant mer å riste etter at jeg har spydd pga at jeg er så utslitt....men nå er jeg straks i uke 15 og ting ser litt bedre ut for hver dag faktisk. ikke kastet opp på flere dager, men så har jeg og vært helt i ro da.

tenkte å prøve meg på 30% i jobb neste uke nå så får jeg ta det derfra.

kjedelig å være hjemme, men enda værre å slite seg ut på jobb og så ligge hjemme å spy som en gris.

Skrevet

Jeg har også hypermesis. Verst var det for meg i uke 12-13. Etter mange dager der jeg ikke holdt på vått eller tørt, ble jeg lagt inn på sykehuset. Det var en lettelse. Da jeg fikk i meg nok væske forsvant det meste av kvalmen, og jeg har bare kastet opp en gang de siste tre ukene - er nå i uke 17. Har også kunne begynne på igjen i jobb som lærer, men har aktiv sykemelding så jeg er der bare 3-4 timer om dagen. Da jeg ble lagt inn på sykehuset, var jeg helt klar på at jeg aldri mer skulle bli gravid. Nestemann skulle enten adopteres eller være et fosterbarn. Nå har jeg nesten glemt hvor dårlig jeg var, så jeg skal aldri si aldri: Det kan være at det blir et til en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...