Gå til innhold

Skade på barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert sinnsykt tei tå spørre om , men jeg spør allikevell .

Kan man på noen måte skade barnet sitt , ved å dytte i det , ol? Hvor hardt kan man ta? stemmer det at man ikke skal ta hardere enn hva man selv synes er vondt?

Kom plutselig til å tenke på dette . Noen ganger rister jeg litt på magen , forsøker å lage det litt trangt ved å f.eks legge hånda mi litt hadrt inn på ene siden, osv...

Er dette skadelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke skadelig. Den lille ligger så godt beskyttet inni der at det skal mye til for å skade babyen. Og hvorfor i all verden skal man ta så hardt i at man selv får vondt??

Skrevet

Var jo ikke det jeg mente da..............

Grensen går til det punktet hvor man får vondt selv...

Og såååå hardt har det ikke vært til meg iallefall

Skrevet

Okei :) Nei jeg vet ikke jeg. Tror nok at den er så godt beskyttet, at selv om du får vondt, er det ikke sikkert babyen merker noe :)

Skrevet

Tenk på dem som har to stykker der inne. Tvillinger gir hverandre ganske mye juling inni magen, men jeg tror ikke det er ofte de skader hverandre inni der likevel! Du kan nok dytte og stryke en del, altså! Jeg holder meg til den der "så lenge det ikke er vondt for meg"-regelen. Det er jo mitt vev som tar den verste støyten; både fra meg selv og når hun sparker:)

Skrevet

Bare vent til jm skal sjekke om hadet er festet, det kan være ubehaglig-vondt... Men husk at babyen ligger godt beskyttet av fostervann og huden og musklene dine så er nok ik noe problem ;-)

Skrevet

Bare til sammenligning: Barnet blir trykket gjennom en fødselskanal! Det lille nurket blir sammenklemt, trykket gjennom en SMAL gang og presset i alle bauger og kanter... De tåler en del! :-)

Skrevet

Ja enig med kristine over her .... bare vent til jm sjekker leie og om hodet er festet... de klyper så det jomer hadde vondt i mange timer etterpå... de tåler nok en del men all den polstringa ja=)

Skrevet

Jeg hadde 12 studenter , samt en nok så bestemt fødselslege som brukte meg som prøvekanin i går. De klemte og dyttet og skulle kjenne på hodet .. alle 13 tok et skikkelig grepa tak rund hodet på babyen. det var JÆVLIG ubehagelig!

Hilsen HI :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...