Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Når er det tidligeste et embryo kan ta skade av det moren får i seg av medikament eller alkohol? evt gasser fra maling o.l? kan det påvirke hvis embryoet er 2uker gammelt?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg er ingen lege, men har lest mange ganger at embryet tar skade av blant annet alkohol og røyk fra dag 1. Derfor er det jo egentlig anbefalt å være avholdene fra slikt mens man prøver å bli gravid også.. for man finner jo tidligst ut at man er gravid når man har kommet til uke 2-3 og da vil jeg gå litt utifra at det også gjelder medikamenter også...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Jeg er heller ingen lege, men mens vi venter på at det dukker en lege opp her, vil jeg prøve å berolige deg litt.... Her inne vil du nok finne X antall mødre, som har blitt gravide etter en fuktig aften. Det jeg har hørt, er at veldig ofte "forsvinner" embryoet, hvis det har blitt skadet på et tidlig tidspunkt. Hvis du tror at du er gravid, kan du jo være ekstra påpasselig fra NÅ, og ellers kan du vel bare satse på at alt har gått bra. Som sagt, veldig mange babyer blir unnfanget under ... eh.... ikke veldig helsefremmende forhold. Ja, jeg vet at det ikke er ideelt, men sånn er det bare. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå