Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Når er det tidligeste et embryo/foster kan bli påvirket av det moren får i seg av medikament eller alkohol? dersom moren tar noe når hun er 4uker på vei(da er embryoet 2uker gammelt) vil det skade embryoet mye?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg er ingen lege, men så vidt jeg vet tar det ca 5 dager før det befruktede egget fester seg i livmorslimhinnen. Så utvikles det videre og det er etter denne tiden at mor og foster "henger sammen" for å si det på den måten. Det er mange som ikke vet at de er gravide når de tar seg et glass vin, men jeg synes nå at man kan være avholdene når man forsøker å bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Graviditeten kom brått på. Men er kun snakk om små doser, selv om det ikke er ufarlig. To paracet på 1gram og en munnfull med hvitvin..(kastet resten av glasset jeg fikk servert for fikk en rar følelse av at jeg var gravid) Ellers flyttet vi inn i ny leil.het og her var det malingslukt. Har luftet godt da. Håper ikke den lille har tatt skade av det. Jeg ønsket å ikke ta noe somhelst i dette sv.skapet, men gjort er gjort.. Skal ikke ta noe resten av sv.skapet og håper alt går bra.. tar folat og omega 3.