Birthemor, mamma til 2 ;) Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Hei sann hopp Jeg har bursdag i dag Og med to små trollunger i huset har jeg ikke så veldig masse tid og energi til overs.. Så lurer på om noen har en enkel oppskrifft på enten sjokolade kake , eller noe annet spennende . så di stakkars gjestene mine får noe å bite i i kveld ??
Birthemor, mamma til 2 ;) Skrevet 13. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. november 2007 ingen hjelpsomme sjeler her idag ??
Reflexia Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 masse lettvint å få kjøpt i butikken...f.eks brownies og ta i noen nøtter eller marengskake med is og bær islandskake gratulerer forresten
mammat2goll Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Gratulere så masse med dagen Denne her er supergod 300 g margarin (smeltast) eggedosis av 6 egg 8 dl sukker 6 dl hvetemel 3 ss vaniljesukker 9 ss kakao Blan i halvparten av det tørre før du har i det smelta smøret og til slutt resten av det tørre. Hell røra over i ei langpanne 180 grader i ca 25-30 min Steketid varierer fra ovn til ovn, men kaka skal være litt seig. mmmmmm deilig brownieskake
Gjest Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 sjekk på kokeboka kanskje. gratulerer med dagen
MammantilKaja Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Elsker den toffee kaka til( toro?) Heter menuett og ligger frysedisken;) også den mørke sjokoladekaka som er flytende inni, menuett d og. Trenger bare en isboks ved siden av mmmm
Birthemor, mamma til 2 ;) Skrevet 13. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2007 Tusen takk
Sjokoladefrik Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Veldig veldig enkelt er å kjøpe en ferdig kakebunn, en boks Tropical mixed fruit eller annen hermetisk frukt, kanskje en banan, og så piske en boks kremfløte med masse vaniljesukker i. Så kan du pynte med melkerull eller noe annet godt. Ferdig på max 10 min!
maybe3 Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Gratulerer med dagen!! Jeg har 2 kaker som alltid slår an og som er veldig enkle og lage, til og med for en sliten husmor;-) PAVLOVA ( marengskake) 3 eggehviter 175 g. sukker en klype salt Pisk eggehvitene helt stive, ha i sukkeret og en klype salt og pisk det godt. Så tar du et stekebrett og legger et bakepapir på. Hell marengsblandingen over, bre den utover og form den til en rund kakebunn. Størrelsen bestemmer du utifra hvor stort kakefat du skal bruke til kaken. Stekes midt i ovnen i 1 time og 15 minutter på 140 grader. Pynt: 3-4 dl kremfløte sukker vaniljesukker f.eks fruktcocktail, bringebær eller hermetiske mandariner. Pynt kaken rett før du skal servere den. Legg pisket krem på marengsbunnen og pynt med frukt eller bær. Du kan pynte med akkurat det du liker best;-) Den er kjempe enkel og knallgod! Garantert oppspist av gjestene;-) Jeg har også en langpanne sjokoladekake som er superenkel og lage. MOKKABITER 4 egg 6 dl sukker} piskes til eggedosis 300 g margarin,smeltes 3 dl melk 7 dl mel 3 ts bakepulver 4 ts vaniljesukker 4 ss kakao Bland alt det tørre sammen, ha melken oppi eggedosisen og så alt det tørre. Ha i det smelta smøret, det trenger ikke være kaldt. Røren skal ikke være tykk. Hvis den er tykk har du i litt mer melk. Stekes i langpanne midt i ovnen på 220 grader i 15 min. Glasur: 8 ss margarin, smeltes 7 dl melis 2 ss kakao 4 ts vaniljesukker 8 ss kaffe Smelt smør, ha det tørre oppi, ha i kaffen, da jevner glasuren seg. Ha en fin bursdag;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå