Gå til innhold

PLANLEGGINGSDAG

Anbefalte innlegg

Skrevet

i barnehagen, er dette fri med lønn..? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du for personalet? Så,nei...De møtes for å planlegge. Hvis du spør om du som arbeidstaker har krav på fri med lønn, så tror jeg ikke det heller.

Skrevet

Kunne virke som jeg mente personalet..hehe.. nei,jeg mente oss osm foreldre sm må ta fri fra jobben..

Takk for svar:)

Skrevet

Enten må du ta d som en feriedag el "sykedag"

Skrevet

Du kan ikke bruke sykedag på planleggingsdager. Dette er dager du har hat mulighet for å planlegge for. Du kan be om fri uten lønn, men jeg tror ikke du har krav på det selv om de fleste arbeidsgivere ordner det hvis det ikke byr på for store problemer.

Det greieste er jo å planlegge å ta en feriedag.

Skrevet

Mener å huske at min arbeidsgiver sa at man har krav på velferdspermisjon med lønn på slike dager, hvis man ikke klarte å ordne det til på annet vis, med feks besteforeldre som stiller opp ol. Men hun la til at dette var lite kjent og at de ønsket å la det være slik (litt sleipt).

Vet ikke om dette gjelder overalt, men kanskje verd å sjekke. Synes det blir litt dumt hvis man må ta av ferien sin.

Skrevet

Hvis du har krav på velferdspermisjon med lønn er det noe som ligger i arbeidsavtalen eller i tariffavtalen. Det er ikke et krav du har via lovverket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...