Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Hei, dette passer ikke inn under noen gruppe her, så jeg må starte et nytt, og håper på svar. Jeg har altså fått uønsket hårvekst rundt bystene. Ikke så mye,men syntes det ble verre nå når jeg fikk det siste barnet (1 år siden) enn før jeg fikk han. Har hele tiden hatt bittelitt (mest lyse hår som ikke vises),men nå synes jeg det har kommet litt mer mørke hår som jeg må fjerne flere ganger i uka. Dette er sjenerende for meg, og plager min selvtillit masse. Har samboer som jeg ikke har sagt noe til. Ville dere sagt noe,eller latt være? Trenger desperat råd. =(
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Hei! Skjønner at dette sjenerer deg. Om du skal fortelle samboeren din, er vel opp til deg. Har du ikke lyst, lar du være. Jeg mener derimot at du kanskje skulle fortelle legen! Det er jo mulig at det er hormonforstyrrelser som er skyld i dette. Har du merket økt hårvekst andre steder?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Hei igjen, å tusen takk for svar. Jeg burde kanskje komme meg til en lege ja. Jeg har ikke på noen andre plasser på kroppen nei, HELDIGVIS. Men min mor har nå i de senere år vært plaget med skjegg vekst og bart, å jeg er selvsagt veldig redd for at jeg også skal få det. Hva kan man gjøre med slikt da? Har alltid vært overfølsom for hormonelle forandringer (som ppiller f,eks), har blitt veldig deppa når jeg har gått på piller. Ekstremt irriterende. Har ellers normal vekt (kanskje litt tynn), men har også blitt plaget med endel kviser. Tok abort for 1mnd siden nå (fordi vi var uforsiktige), ønsket ikke barnet grunnet at vi fra før av har to barn som er små. en på snrat tre,og en som nettopp fylte ett. Håper på svar...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 At du er plaget med kviser kan oså være tegn på behov for østrogen. Jeg vet om flere som har gått på p-pilla Diane, denne er østrogen i og hjelper mot kviser. Kan godt hende de hjelper på hårveksten og? Kjedelig at de kan ha de bivirkningene du beskriver da. Synes uansett du burde snakke med lege, det finnes nok andre løsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå