Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg har fått ut søknaden og skrevet på de fleste punktene, men lurer på hva dere har lagt med? Har dere lagt med alle lønnsslippene deres? (Har termin i slutten av desember, så da blir det til og med lønnsslipp for februar??) (Vet at jeg også skal legge med dokumentasjon på termindatoen.)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Du trenger ikke sende meg lønnsslipp, da arbeidsgiveren din skal sende inn "Inntekts og skatteopplysninger". Men ringt NAV som du er usikker, de vet jo best
enpå3ogenpå1 Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 det du skal levere med er et papir fra lege/jordmor som bekrefter termindato (og den må være nyere enn uke 27? For fra da regnes baby som levedyktig). Ellers stemmer det med det anonym sier - inntekt og skatteoppl sender arb.giver inn. Eller var det når det er arb.giver betaler?? Nei - nå ble jeg usikker. Min jobb betaler alt for meg, så jeg gjorde det sånn. Fars inntekt og skatteoppl. sendes inn en mnd før hans permisjon.
silje-Thea 010108;) Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 du må sende med enten papiret du fikk på ordinær ul i uke 18 eller kopi av helsekortet ditt. åsså må du be arbeidsgiver fylle ut et skatte og inntekts opplysnings skjema som du får med deg eller som han sender rett på trygdekontoret. det siste er sikkert lettest siden det antageligvis er regnskapskontoret til arbeidsgiveren din som skriver dette.
enpå3ogenpå1 Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Helsekortet er privat og burde ikke sendes med til NAV. Kun lege, jordmor, sykehuset som skal se det. Jeg hadde ikke sendt kopi ihvertfall.
silje-Thea 010108;) Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 tror ikke de intr så for det men da kan man jo legge over meste parten. så lenge de ser når du har termin!
Gjest Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Eller du kan få legen din eller jordmoren din til å skrive når du har termin, for de ser jo helsekortet. Og så sender du det til nav, det sa de på nav at jeg kunne gjøre.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 jeg har også ett spørsmål... jeg har termin i januar..begynner perm 21.des.. skal ha perm i ett år med 80% lønn... så skal samboeren min ha sine 6 uker etter at jeg er ferdig med mine... skal han fylle ut inntektsopplysninger på nsv-skjemaet vi skal levre inn nå? han har liksom ikke noe fast inntekt akkurat nå..men jobber en del som vikar.. så d kan jo være han tjener mere de 10 mnd før han skal ut i perm...enn han har gjort i høst liksom.. en annen ting; må han ta sine seks uker med èn gng jeg er ferdig? eller kan jeg evt søke om perm en mnd uten lønn når min perm er ferdig egentlig? før han tar sin...?
silje-Thea 010108;) Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 han trenger ikke fylle ut så mye å trenger heller ikke si fra nå når han har tenkt å ta perm. nav kontoret vil vite dette ca en mnd før han går ut i permisjon. nei han må ikke ta sine seks uker når du er ferdig med din permisjon men da må du jo ha barnevakt/barnehage eller liknende hvis dere begge skal jobbe med mindre du tar permisjon UTEN lønn for det kan du jo gjøre. men han må ta sin permisjon innen to eller tre år tror jeg det er.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 ja,jeg tenkte å ta èn mnd til etter permisjonen..uten lønn... jobber nemlig i helsevesenet,og må begynne å jobbe igjen rett før jul..litt kjedelig første året liksom... så kan jg ta mine uker med perm + en mnd uten lønn.. så kan han ta sine uker ja? så ikke han må ta sine den mnd jeg søker perm uten lønn liksom?
enpå3ogenpå1 Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 husk å føre inn ferien din i tillegg! Jeg tar 5 uker ferie midt i permisjonen, det forlenger perm.tiden sånn at jeg får 43 uker og pappan får sine 6 uker etterpå (+ evt mer oppspart ferie)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 du kan ikke ha ferie mer en den lovfesta 4 uker + 1 dag. Fikk beskjed fra NAV om dette nettopp...
silje-Thea 010108;) Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 enkelte steder så har man 5 uker ferie og ikke 4+1 så hvis jobben hennes har den løsningen med 5 uker må da jenta få ta sine fem uker ferie!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Jag har fått överfört 4 veckor ferie (vet det inte är normalt med mer än 2 men var ok för arbetsgiver) så har egentligen 8 veckor nästa år men betyder det att jag inte kan ta det i såfall??
♡ Jersey ♡ Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 jeg snakket akkurat med nav og de sa jeg skulle sende søknad med bekreftelse av lege på termindato. De kom til å hente inn opplysninger om lønn fra arbeidsgiver visstnok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå