Gå til innhold

Dere med to tette barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to små jenter en på to år, og en på 10 mnd.

Nå er permisjonen min snart ferdig og jobben kaller. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg vil få 7200 kr i kontantstøtte hvis jeg har begge hjemme med meg. Hvis jeg jobber 75% vil jeg tjene ca 11 000 i mnd når barnehage utgiftene er betalt. Så økonomisk sett lønner det seg å jobbe.

Nå har jeg vært borte fra yrket mitt i to år, er sykepleier, og har en trang til å jobbe igjen. Er redd for å glemme all lærdom...:(

Samtidig synes jeg barna mine er små, og siden jeg har muligheten til å ha de hjemme er kanskje det det beste?

Noen med små barn som vil dele erfaringene sine med meg. Enten om dere jobber eller er hjemme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du er sykepleier har du kanskje mulighet til å få noen helge vakter og ettermiddag/kveld av å til, bare for å få komme deg ut litt å bruke faget ditt!!

Mine 3 kom også tett, jeg var bare i jobb i 6 mndr etter permisjonen med eldstemann før jeg ble permitert, etter det var jeg hjemme i 4 år. Var møkklei til tider å hadde null overskudd til ungene fordi jeg "bare" gikk hjemme i det samme hele tiden, så jeg for min det syns det hadde vært fantastisk deilig å bare komme ut litt for å få litt voksen kontakt!!

Skrevet

Jeg jobber også 75 % som sykepleier. Da har du jo endel fri også sån at barnen får kortere dager eller fri fra barnehagen. Jeg tror du har godt av å komme ut i jobb. Men hva med å gå ned i 50% stilling og heller jobbe ekstra vakter av og til?

Skrevet

jeg har også to tette, har andre problemer enn deg da....jeg tjener nesten ingenting på og jobbe :(

Men hvis jeg hadde 11000 utbetalt etter barnehage utgifter var betalt, hadde jeg klart gjort. dessuten får du 6606 kr i kontantøtte, ikke 7200 !

Men hvis du foreks. jobber 50 % og har barna tilsvarende i barnehage + jobber litt helg og kvelder når mannen din er hjemme, så har du jo i pose og sekk, heldig du :-) og da får du litt igjen på kontantstøtta og....

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, og for opplysningen om kontantstøtta...da er den mindre enn jeg trodde. Blir nok en redusert stilling på meg.

Skrevet

Jeg har 13 mndr mellom mine.

Går hjemme med de på dagtid og jobber 2 kvelder i uka + at jeg tar på meg ekstra skift hvis jeg blir spurt.

Her er det en fin løsning da jeg ikke vil ha gutta i bhg enda.

Håper å få in eldste til våren når han fyller 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...