Gjest Dick Laurent is dead Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg skal til manuellterapaut med jenta mi. Det er et tilbud fra helsestasjoen fordi de har vært på kurs om KISSKIDD etc og de vil derfor ekstrasjekke barna i alderen 3-6mnd. Så hva skjer deR?
beibiboom Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 for et flott tiltak da!! vi har vært en gang hos manuellterapeut, og det som skjedde var følgende: først snakket terapeuten en stund med oss om kiss og hofteleddsdysplasi (da det er det jenta vår har). Deretter kledde vi av henne, og han løftet henne opp og "helte" henne til begge sider for se om hodet fulgte med. Dette for å sjekke hvor stiv nakken er. Så la han henne på benken og undersøkte litt til mht dette med nakken. Før han skulle behandle henne ville han vise på en av oss foreldrene hav han skulle gjøre, slik at vi skulle føle oss trygge. mannen min la seg på benken og fikk "knukket" nakken (høres fælt ut, men ...). Deretter gjorde han det samme med snuppa. Hun gråt, men det skal ikke være vondt. Han sa at det var noe ubehagelig for henne, da hun aldri har hatt nakken så langt over på den sida før. Jeg trøstet litt, og så var det bra igjen:-) Vi har ikke merket forskjell på f.eks gulping (ellers, faktisk har det blitt litt verre, men det er normalt før det blir bedre), men ser at jenta klarer å vri hodet over på andre sida lettere enn før. det går 4 uker mellom hver behandlin g fordi den visstnok trenger tid på å virke, og er ganske intens. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå