Gå til innhold

Jenta mi er lat.

Gjest Ingen skal få!

Anbefalte innlegg

Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Jeg finner henne ofte på magen i sengen, så jeg vet hun kan det. Men hun gidder ikke på gulvet.

hun sover veldig mye og er utrolig koseligklump, skal helst kosesove hele tiden.

På helsestasjoen har de sagt at hun er kjempesterk men at hun virker veldig bedagelig. De eneste gangene hun gidder snu seg er hvis katta går forbi henne.

vi fikk tips om å legge oss ved siden av henne på gulvet for at hun skulle gjøre ting, men det gidder hun ikke. Hun er kjempeflink når hun først prøver og klarer å dytte seg oppover fra ryggen og klarer også å prøve å krabbe. Hun bare nekter å rulle fra ryggen i våken tilstand. Da skal det skje noe veldig viktig for at hun skal gidde.

Er det noen som har hatt "bedagelige" babier og klart å hjelpe de til å komme seg mer fremover? Det eneste hun er interessert i er leker og i å åle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at hun ikke var så lat før. Hun rullet tidlig men har bare sluttet. Hva kan det være

Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Min eldste var av den bedagelige typen, og i dag er han er meget aktiv 3-åring så det går nok fint. Minsten min har vært veldig tidlig ute motorisk sett. De er forskjellige....

Skrevet

Hun er snart 6mnd. Hun rullet ofte fra ryggen før og tilbake igjen. Plutselig en dag g add hun ikke mer, fant ut at hun kunne sove når hun lå på magen og ryggen. Jeg kan jo ikke akkurat gå rundt å vekke henne heller.

De har sagt at hun er kjempesterk på helsestasjonen og jeg merker det jo selv. Da hun var nyfødt holdt hun hodet så og si helt selv, har sjeldent dinglet+ hun snudde seg på siden allerede fra hun var 3 uker. Hun er bare kjempelat i våken tilstand, og siden tipsene til helsestasjoen ikk virker, lurer jeg på om dere har noen tips til hvordan jeg kan "aktivisere" henne mer

Skrevet

Hmm, nei det er jo ikke så lett hvis hun ikke vil. Må nok bare prøve å ligge på gulvet med henne og leke/ synge/ snakke etc.

Når hun er 6 mnd burde hun jo være litt aktiv, ja. Minsten min sto da på alle 4 og rugget, og en mnd senere krabbet han avgårde i full fart.

Eldste rullet og ålte seg helt til han begynte å gå. Krabbet aldri.

Skrevet

Høres ut som niesen min. Hun viste mamma og pappa tidlig at hun kunne snu seg og så gadd a ikke mere. Et meget bedagelig lite barn. Men gud så herlig alikevel.

Jenta er nå snart 4 år og lider ingen last fordi hun var litt bedagelig som baby.

Svigerinnen min tok rett og slett tiden til hjelp.

Skrevet

Hun er aktiv på magen, kommer seg "opp" både fra rygg og mage, men hun gjør ikke noe mer utav det, hehe. NBlir 6m nd den 24.

Det virker som hun ikke gidder med oss, for hun er kjempeflink når vi møter andre. Hun elskre å rulle rundt på fanget og "reise" sge opp der. Mange ting hun liker som de fleste sier ikke er bra for henne ;:(

Skrevet

Hun er jo aldri sint eller lei seg.. Bare glad og lat ;)

Det er jo ingen fare så lenge hun er fornøyd tenker jeg.. Og hvis jeg ikke får aktivisert henne så får jeg gjøre som din svigerinne :)

Skrevet

Jepp..

har en slik baby.

Hun er en skikkelig koseklump, dvs. noen klump er hun ikke, for hun er ganske slank. Men hun ligger mye på gulvet og hun trives på magen om det er noe å drive med, og drar seg rundt på gulvet om hun må (om hun ikke får tak i leker).

Hun er flink og rulle. Men ja, litt lat.

Hun sover skrekkelig mye men spiser ikke så mye og er litt kresen.

Hun elsker kosekluter og kosebamser og sutter ol. og vil helst bare ligge og kose seg halve dagen.

Hvor gammel er din?

Skrevet

Det der hørtes litt ut som jenta mi- eneste forskjellen er at hun besynderlig glad i mat - men ikke fet på noen måte, faktisk under gjennomsnittet.

Hun blir snart 6mnd. Elsker koseting, elsker lekene sine og ALT skal i munnen. Bare kosekose og lat. Sover 10-11 timer om natten og er skikkelig murmeldyr..

A. elsker også å ligge på magen, aldri vært et problem. Hun viste tidlig hva hun kunne men det blir til at hun ikke gidder.

Jeg var inne pår ommet hennes nettopp og da lå hun på magen og sov. Synd dette ikke skjer i våken tilstand foran meg ;)

Hun er jo veldig oppvakt, virker som hun "tar" ting fort om du skjønner. Veldig våken og oppvakt når hun først er våken.

Gammel er din ?

Skrevet

Får hun grøt med jern?

Kan hende hun mangler jern og er slapp pga. det?

Både jeg selv og ungene her har manglet jern og man blir litt slapp.

Bekymrer med litt at lillemor nekter både grøt og middag, er jo umulig å få i henne jern og andre stoffer hun trenger.

Hun er snart 6 mnd.

Skrevet

Åh, hun er såvisst ikke slapp, hun er bare glad i å sove ;)

Hun spiser helt fint og følger sin kurve perfekt. Kjempevåken når hun er våken som sagt.

Hun elsker å spise, og å prøve ut nye ting. Det er bare det at hun sjeldent gidder. Hun gidder alltid på hs da, så de må jo begynne å tro at jeg lyver, selv om de sier at hun er nok bedagelig, eheh

Skrevet

Hun er nok neppe slapp for hun er kjempeglad og ler hele tiden. Har hørt henne gråte bare et par ganger

Skrevet

Tulla her også gråter så og si aldri.

Men jeg var visst slik selv som barn, men jeg var syk da.. Moren min sier at det snur fort nok så bare nyt det så lenge det varer, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...