Gå til innhold

Sønnen min på 4 liker ikke poteter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kokte, ikke stekte, ikke ovnsgratinerte, ikke båtpoteter... Håpløst! Hvordan få ham til å like det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er helt vanlig. Noen liker det hvis det er knust i saus, ellers er min innstilling at de må spise litt potet selv om de ikke liker det. Jeg tror de fleste unger har en periode når de ikke vil ha potet. De færreste synes det er helt forferdelig. Det er bare kjedelig og resten av middagen er bedre. De lærer å like det etter hvert.

Skrevet

Jeg liker heller ikke potet - og jeg er over 30! Spiser istedet pasta, ris, grønnsaker eller salat til maten. Om han liker noe av det så kan kanskje poteten erstattes?

Skrevet

Tvinger du i ungene potet Poamin? Glad ikke jenta mi spiser i lag med deg jeg da:-(

Jenta mi LIKER IKKE potet, har aldri gjort det... Ikke stekt, kokt, potetmos eller noe. Til nød så kan hun spise pittelitt pommesfrites, men da bare 3-4 biter.. Hun brekker seg når det kommer i munnen, hun vil veldig gjerne prøve. Har selv sagt hun kan spise potet og smør- men klarer det rett og slett ikke når hun først får.

Hun er 4 år og har som sagt aldri likt potet, ikke da hun var liten heller. Men spiser pasta og ris da..

Ville du virkelig tvunget henne?

Skrevet

Jeg hater poteter. Eneste som går er fløtegratinerte med masse hvitløk og ovnsbakte med mye krydder. S jeg liker vel ikke de kokte da. Og jeg er 27. He he. Men om det er det som serveres noe sted så spiser jeg litt allikevel.

Skrevet

Det gjør ikke broren min på 16 heller. Han har visst aldri likt det.

Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Du 2 lykketroll, den holdningen der er littk valm. Det er ingen unger som har vondt av å måtte spise opp.

Skrevet

Hvorfor må han spise poteter?

Skrevet

du lykketroll. hva gjør du hvis ungen din ikke liker maten da? Hva om dere feks har fisk og ungen nekter ete? Tror nok de fleste ville prøvd å få inn noe i allefall. De har ikke vondt av å lære seg å spise det som blir servert

Skrevet

Syns heller ikke det er rett å tvinge eller mase på et barn til å spise det han ikke liker!

Jeg lager konsekvent til alt på fatet,-,poter,grønsaker og fisk/kjøtt og så spiser han det han vil ha.

Gutten vår har aldri spist poteter men jeg har alltid laget til han på fatet likevel. Så sier jeg enkelt når sutringen kommer.."du spiser det du vil ha og lar resten være" med et smil :) Ikke noe press.

Det er viktig å lære ungene til å spise det de får servert uten å tvinge de til det!

Om han ikke spiser så mye til middag den dagen spiser han mer kvelds.verre er det ikke...

De siste ukene er det potetene som har gått ned først (med smeltet smør) uten noe press eller mas :)

Så min mening er " vær konsekvent uten å presse eller mase"

Har du prøvd med smeltet smør og dib-avhening mamma?

Skrevet

Dattern min liker kunn pommes frittes. Og hverken mannen min eller jeg liker poteter . Vi har det kanskje en gang i uken og hun pröver en tugge hvergang (hun er 3.5) men sier äsje og da er det greit. Skal da ikke påtvinge ungen noe de ikke liker.

Hun er ellers flink til å pröve allt nytt og liker mye rar mat. - Grönsaker og frukt elsker hun , men ikke disse potetsakene da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...