Topmodel Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 selv om man har ikke bra svarer slikt. hvorfor? gjør du det?
Dronningen! Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Ja som regel svarer man vel sånn. Fok blir litt satt ut om man sier som det er....
meg & to små vampyrer Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Jeg forstod ikke helt. Reagerer du på at man svarer at man har det bra selv om man ikke har det bra? Eller at man sier at ting er ok og så kommer med tilleggsinfo?
NoDoubt Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Det varierer. Har det ikke så bra for tiden men jeg gidder ikke å fortelle det til alle og enhver så da sier jeg: "Jo, det går bra..."
Mockanin Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Jeg svarer gjerne sånn ja. Gjør det vel mest av vane, men hvorfor trenger alle og en hver å vite at jeg ikke har det bra lissom? Har du det bra? Nei, har det helt jævlig.... da skal det automatisk følge med en forklaring på hvorfor man ikke har det bra, og den trenger ikke alle og en hver å vite.
meg & to små vampyrer Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Skjønner nå. He he. Trøtt jeg... nei... Jeg pleier å si det som det er til folk jeg kjenner og så tar jeg den dumme høfflighetsfrasen til folk jeg ikke kjenner.
alvis Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Kommer ann på hvem som spørr men sov oftest svarer jeg sånn ja. Hvorfor...vet ikke helt. Man vil kanskje ikke bry folk eller virke pinglete. Det er nok kulturen vår. Jeg jobber som sykepleier og fast jeg ser pasienterne er grønne i ansikte av kvalme eller jeg ser det er rett før de besvimer så svarer det at de har det fint.
Sivalur Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Jeg svarer slik ja og det er fordi jeg har erfart at folk flest ikke stiller det spørsmålet fordi de er oppriktig interessert i hvordan du har det, men bare for å komme igang med praten. Det er bare en høflighetsfrase igrunnen. De fleste vil helst snakke om seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå