Gå til innhold

Kan han sette henne bort til andre uten mitt samtykke? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min datter er 14 mnd og barnefar og jeg har del foreldre ansvar, men jeg har den daglige hovedomsorgen samt barnet bor fast hos meg.

Han har henne annenhver helg.

Det jeg er redd for er at han overlater henne til sine foreldre som min datter ikke kjenner så godt, uten å spørre om jeg ønsker å ha henne først.

Kan han gjøre dette? Har jeg som mor noe jeg skulle sagt her?

Og kan jeg kreve og ha henne dersom han ikke kan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke du kan si noe på d.. kan jo hende han vill at hun skall bli kjent med farmora og farfaren sin.. å det er jo hans helge å da må han få velge selv om ungen skall få besøke besteoreldrene..

Skrevet

Hva far gjør når det er hans tid med barnet har du egentlig ingenting med så lenge det ikke er snakk om noe kriminelt.

Skrevet

du kan spørre han om han ønsker at du skal ringe han først om du skal ha barnevakt, om han da sier ja, så kan du si at det skal du gjøre og håper at han gjør det samme.

om far her hadde hatt barnet på overnatting hos sin forelder så hadde jeg tatt det opp med han.

ikke etter vert da, men i starten før småen blir trygg på og sove hos far.

Skrevet

Men kjære dere, jeg skjønner ikke problemet her... For det første kan far gjøre som han "vil" i når det er hans samværhelger. Om barnet sover hos farmor og farfar må vel bare være fint, da får de en unik kontakt. Det hender vel at du også har barnevakt, og det er faktisk ingen forskjell.

Vi må begynne å stole på fedrene til barna våre, som regel vil de barnet det beste -akkurat som meg og deg. Om sønnen min sover hos bestemor eller tante når han er hos faren sin, har jeg ingenting med, og har heller ikke tenkt å ta det opp med han.

Skrevet

Hei,

Jeg er ikke enig i at det ikke spiller noen rolle hvor barnet sover.

Da mor ønsker å ha barnet hos seg dersom far ikke kan ha barnet, synes jeg det er riktig og best at mor får ha barnet.

Dessuten vet man ikke heller ikke noe om hvilket forhold barnet har til sin farmor og farfar. Det er viktig at et barn på 1 år føler trygghet og stabilitet.

jeg ville ha reagert dersom mitt barn ble satt bort til noen andre uten at jeg selv ble spurt først, dersom det gjelder hele perioden far har han og ikke kortere stunder.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig hvis man ikke kjenner den man har fått barn med så godt. Noen har det jo sånn. Da blir jo de andre besteforeldrene fremmede.. Mange har det sånn. Sikkert enklere for de som blir skilt eller går fra hverandre etter flere års samliv. Da kjenner man den andre familien... Det er utrolig vanskelig å være i en sånn situasjon. Ingen ønsker seg det.

Skrevet

datteren min er alltid hos farmor når hun er på besøk hos pappa, men da er pappa der stort sett og. Der har hun farmor g besten sin, pluss tantene sine. Hun har det mye kjekkere der ilag med alle sammen og pluss at hun må jo få ha konakt med resten av familien sin og da må det jo bli de helgene hun er hos pappa.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hun blir jo ikke noe mer kjent med besteforeldrene sine av at du har henne hele tida i stedet. Så kanskje det beste er at hun blir kjent med de slik at hun kan være der annenhver helg.

Skrevet

Da vi satte opp samværsavtale, skrev vi om barnevakt i avtalen. Vi skrev under på at om en av oss trenger barnevakt, kan vi bruke besteforeldre, men ingen andre (venner, naboer, tanter osv) uten at den andre av foreldrene er spurt om å passe barna. Bare et tips til en måte å regulere det på, men det forutsetter at dere er enige! Du kan ikke kreve noe som helst.

Skrevet

I vår første samværsavtale hadde vi ført opp hvor samværet skulle ta sted og med hvem, men som St. Hans skriver må dette skje på frivillig basis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...