Uwimana Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 flere enn meg som reagerte på det utsagne til Jan Thomas: " jeg råder deg til og aldri amme om du får barn... for da blir puppene dine ødelagt, og man får ta vare på det gud har gitt oss i gave"!!!! Herregud da, det er barn vi snakker om her...altså noe som er MYE viktigere en skjønnhet spør du meg!! ble bare såå provosert over det han sa der!! tenkte bare for en stoooor TOSK!!!!!!! hihi.....
Mammarama=) Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Helt enig.Uvitne mannfolk bør bare holde kjeft...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 diskusjonen var (selfølgelig) oppe i går, men jeg må si at jeg ikke er heelt enig i det flertallet mener her. Dette er jenter som skal jobbe som modeller. En modell er helt avhengig av at kroppen ser flott ut, ellers får hun ikke jobb... kroppen blir jo litt "ødelagt" etter et svangerskap uansett, så det er jo ikke sikkert at hun kan jobbe som modell etter hun har fått barn uansett. Morsmelkerstattning er et fullgodt alternativ til morsmelk, så om det er det som skal til for at hun skal få jobbe med det hun brenner for, så synes ikke jeg det er det værste og ofre. Slike diskusjoner som dette setter "flaskemødre" i det veldig dårlig lys.. det er nemmelig ikke verdens undergang for barnet om det ikke har blitt ammet.. jeg synes synd på mødre som ikke har hatt mulighet til å amme når disse diskusjonene tar helt av.. "stakkar unger", "da burde hun ikke få barn" (hva med de som ikke kunne amme med nummer en, burde de ta sjangsen på å få nr to da??) og blablabla -og ja, jeg ammet selv, så dette er ikke et forsvar for meg selv.
ana baroma Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Det jeg synes er trist er at det vitner om uvitenhet når han sier som han gjør. Å velge bort amming av en sånn grunn er jo helt feil. Rett og slett fordi at amminga ikke ødelegger puppene! Det er det selve graviditeten som KAN gjøre. Det er ren feilinformasjon! MME er et fullgodt alternativ, men like bra som mm er det ikke, og det kan det aldri bli. MM er så fantastisk laget at det tilpasses hvert enkelt barn. Og jeg gir da mitt barn tillegg siden hun nekter å ta puppen:/ Pumper, men greir ikke å melke ut nok... Man skal ta vare på det Gud har gitt oss, og hadde jeg valget mellom å die mitt barn, som er det fineste jeg har fått - og å pumpe, så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt! Det som er ekstra trist er at dette er et program mange unge jenter ser på, og de kan jo finne på å tro at det han sier er sant. Og sorry, men mer hjernedødt program har jeg ikke vært borti tror jeg. Selv lyden av lørdag med tore på sporet er mer verdt å se på enn dette. Og jeg led meg gjennom et helt program på nettTV bare for å kunne uttale meg om det!
Uwimana Skrevet 13. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2007 altså jeg skjønner hva du mener, og jeg er enig i at det er et bra alternativ å gi mme for de som ikke kan amme av forskjellige grunner! MEN måten han sa det på, var jo bare helt tullete!! altså man kan IKKE la skjønnhet gå før barnet...for da skal man jo IKKE ha barn!! altså jeg er ikke imot de som ikke ammer, for jeg ammet selv bare i 3-4mnd!! Men de fleste vil jo amme, men kan jo være at man ikke får det til av spess grunner!!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 jeg er helt enig i det du sier tantebassa..men grunne til jeg skrev det slik jeg gjorde er at disse diskusjonene har tendenser til å ta helt av, og jeg vil heller sette litt lys på "den andre sida" etter som f.eks mme mødre trekker seg bort fra slike situasjoner. hva jeg synes om Jan Thomas og hele denne runden med top modell er en helt annen sak..
*betty* Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Helt idiotisk sagt av han. Jeg ammer ikke, og puppene mine er likevel "ødelagt". Sånn er det bare. Må man absolutt ha perfekte pupper selv etter graviditet og amming så får man ta et brystløft da vel?
Gjest mphs Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Han sa ikke at hun skulle gi mme, men at hun skulle pumpe og gi ungen dette på flaske. Hva er vitsen med det da?
Dotten Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Jeg tenkte bare at herrigud for et idiot-utsagn. Snakk om å ta vare på det Gud har gitt en. Hva med barnet da? Man skulle presse ut melka og gi det på flaske?? Tror han at puppene blir mindre slappe da? Huff. Og det sier det plasttrynet som tydeligvis ikke har tatt vare på det Gud har gitt ham, men heller fikset på det! Idiot!!!! Så lenge man kan og vil, bør man amme. Om man er redd for å ødelegge kroppen sin, for man heller "drite i" og få barn!
Minesmå:)+en til! Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Reagerte på det Ja... MEN hvis jeg levde av å være modell hadde jeg ikke amma. Ser hvordan puppene mine er blitt etter ett barn...OFF. skeive og slappe og stygge og fulle av strekkmerker. Du ødelegger dem og hvis din jobb er din kropp må dem være fine... Forstår at det er viktig å amme, men barn blir mennesker av MME også, for både samboer og søsteren fikk kun MME pga at svigermor hadde ikke melk i puppene. Uansett... Jeg vil amme, men folk velger selv og jeg gidder ikke bry meg..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Han har tydeligvis ikke greie på dette.. Puppene forandrer seg jo uansett, samme om man ammer eller ikke. Etter forrige ammerunde så strammet det seg jo opp av seg selv et par mnd etter slutt her ihvertfall, litt større ble de også ;-). Denne gangen har jeg holdt på lenger, så jeg er spent nå. Men hva mente han? Stod det at hun burde klemme melken ut og gi på flaske? Mannen skjønner jo tydeligvis ikke hvordan dette fungerer.. Så vidt jeg kan huske var puppene her i mye bedre hold etter amming enn etter håndmelking.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Hva med strekkmerker? Om hun får strekkmerker kan hun jo uansett ikke være bikinimodell lenger og da gjør det vel ikke noe om hun må ha en push up bh ;-)
milli87 Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Herregud. "får ta vare på gaven gud har gitt oss" gaven er vel igrunn ganske enkelt melken..?
Iris9 Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 Ha ha jeg så faktisk på det igår (*litt flau*). Skjønte med en gang at det ikke var det lureste å si hehe. Dumt sagt men kan jo ikke ta det alvorlig/personlig da. (ikke det mest seriøse programmet i verden) Synd for de som faktisk følger rådet hans. Men ikke sikkert at han mente det sånn heller. Lett å slenge sånt ut av seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå