Gå til innhold

Hvor viktig er melkeprodukter for de små???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 20 måneder, og han liker IKKE melk!! Verken kald eller varm. Frem til nylig kunne han drikke varm melk fra flaske, men nå gjør han ikke det lenger heller.

Ikke er han så altfor glad i ost eller andre melkeprodukter heller. Han kan spise en halv yoghurt i ny og ne....

Burde jeg gi han tilskudd?? Eller prøve for harde livet å få han til å like melk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes andre kilder til kalsium bl.a. Men jeg syns du skal søke råd på helsestasjonen for å passe på at han får i seg nok og riktig type mat for å få dekket sine behov!

Vår gutt drikker ikke vanlig melk, men surmelk, cultura, yoghurt osv. Naturelle da selvfølgelig. Tror han får nok.

Skrevet

Barn i vekst bør jo ha melkeprodukter ja. Her i huset er drikkebiola en sikker vinner hvis den drikkes med sugerør:) Jeg kjøper de små som er i 4-pack.

Skrevet

Sønnen min er helt lik, men han har blitt 6år uten å drikke noen type melk eller like yoghurt...

Vi har funnet ut at han er veldig glad i frokostblanding vi da, sånne havreputer f.eks. Så han får det med melk på til kveldsmat hver dag. I tillegg spiser han gjerne en skive med brunost på skolen, i tillegg til at han får sana-sol. Tror han er godt dekket da.

Skrevet

En del melk kan du jo likevel få i ham gjennom maten, grøt, pannekaker, melk i brød og rundstykker osv. Han trenger heller ikke melk, det er bare en enkel måte å få i seg viktige næringsstffer. Ta en prat med helsestasjonen eller en kostholdsekspert. Da kan du få råd om hva han kan spise i steden og hvor mye han trenger av det.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar jenter!!

Vi får finne ut av det! :-)

Skrevet

Grønne bladgrønsaker er stappfulle av kalk ofte og er det mandler da (når de blir litt større). Det er masse mat som er full av kalk, dere må bare finne ut hva:) Og så finnes de appelsinjuice med kalsium tilsatt:) Den fra nora.

Skrevet

Det er ikke viktig med melk, det er ikke såå sunt, men det inneholder et par ting vi trenger.

Har du forsøkt rismelk med tilsatt kalsium, eller laktoseredusert melk?

Om han spiser variert og sunt ellers og mye grønnsaker, så får han i seg det han trenger. Du kan godt gi vitamin og mineraltilskudd i tillegg, Animal Parade har noen fine :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...